5 efikasnih saveta za selidbu u inostranstvo po prvi put

Selidba u inostranstvo po prvi put nikada nije jednostavna, bez obzira na razlog zbog koga ste se odlučili na ovaj korak. Ipak, kada krenete da se spremate za jedan od najvećih događaja u svom životu, izazovi počinju da se gomilaju. Nedostatak iskustva može da učini da se osećate nervozno i uznemireno, pa se nadamo da će vam naših 5 efikasnih saveta pomoći da selidbu obavite sa što manje stresa.
Pošto to nikada ranije niste radili, selidba vam može delovati komplikovano. Ali, ne bojte se, jer uz pomoć profesionalne agencije za selidbe, sve će proći dobro. Zato hajde da zajedno prođemo kroz ovih pet saveta, kako biste se pripremili i isplanirali uspešnu selidbu u inostranstvo na vreme.
1. Napravite kontrolnu listu
Važno je da organizujete svoje vreme na najefikasniji način, zbog udaljenosti koja je uključena u priču, i činjenice da se nikada ranije niste time bavili. Neki zadaci će imati veći prioritet u odnosu na druge, pa se prvo pobrinite za te osnovne stvari. Zato je potrebno da imate detaljnu kontrolnu listu.
U njoj ćete navesti sve što morate da uradite pre, tokom i posle selidbe, kao i redosled kojim ćete obavljati te zadatke, da biste optimizovali svoju efikasnost. Napišite svoju kontrolnu listu na papiru, ili je napravite na računaru, a zatim označavajte stavke koje ste već obavili. Ovo će vam, ujedno, dati i motivaciju da sve poslove obavite na vreme.
2. Raščistite ono što planirate da preselite
Čak i da se ne selite u inostranstvo, već samo u drugi kraj grada, sasvim je sigurno da nećete poneti sve što posedujete. Zapamtite, plaćate profesionalce da presele svaku kutiju, tako da je logično da - što više kutija imate, i cena selidbe bude veća.
Za osnovne stvari, to nije problem. Ali, treba li trošiti novac na preseljenje stvari do kojih vam nije stalo, ili koje biste jednostavno mogli da kupite u svom novom domu? Imajte na umu da će se cena vaše međunarodne selidbe obračunavati na osnovu mnogih faktora, uključujući i težinu vaše ukupne pošiljke. Pored dodatnih troškova pakovanja i selidbe, takođe ste suočeni sa izgubljenim vremenom i produktivnošću potrebnom za pakovanje nebitnih predmeta.
Zbog toga bi trebalo da prvo uradite raščišćavanje svog doma, pre preseljenja. Odbacite stvari koje više nisu upotrebljive, a ostalo donirajte, reciklirajte, prodajte ili bacite. Razmislite o tome kada ste poslednji put upotrebili svaki od tih predmeta, u kakvom je stanju, da li vam je zaista potreban ili drag, ili tu stavku lako i pristupačno možete da zamenite drugom, koju ćete kupiti kada se preselite na novu adresu. Ovo će vam pomoći da smanjite količinu stvari koju planirate da ponesete sa sobom u svoj novi dom, u inostranstvu.
3. Poverite pakovanje iskusnim profesionalcima
Iako biste, naravno, mogli da uštedite novac i sami spakujete svoje stvari, verujemo da takođe želite da sačuvate zdrav razum, tokom svoje prve selidbe u inostranstvo. Većina agencija za selidbe nudi usluge pakovanja, pa vam mi predlažemo da ih angažujete i za to, kako zbog uštede vremena i nerava, tako i da biste sačuvali svoje stvari. Jer ipak, oni sasvim sigurno bolje od vas znaju kako se šta pakuje, da bi na novu adresu stiglo neoštećeno.
Profesionalci će stići sa odgovarajućim materijalom za pakovanje, da bezbedno i pravlino spakuju sve vaše stvari, na najefikasniji način, koji štedi i vreme, i prostor u kamionu. Ako imate mnogo krhkih i vrednih predmeta to nije beznačajno, jer ne želite da rizikujete da se nešto ošteti i pokvari, pa da morate da zamenite neku skupu stvar.
Oni imaju kutije, papir za pakovanje, etikete, stiropor, folije, ćebad, kolica i još mnogo toga, kako bi vaše stvari spakovali i transportovali na pravi način. A da biste im pomogli, osmislite vremensku liniju pakovanja u kojoj možete da organizujete zadatke po prostorijama, bilo da se odlučite da nešto uradite i sami, ili prepustite sve profesionalcima.
4. Pobrinite se za detalje i papirologiju
Pre nego što se preselite u drugu državu, prvo ćete morati da se pobrinete za neke važne stvari kao što je nova adresa. Moraćete da popunite formulare, i pobrinete se za neke stvari kao što su:
#Adresa: Popunite ispravno obrasce za promenu adrese, jer ako to ne uradite kako treba, vaša pošta neće biti prosleđena gde treba na vreme, i rizikujete da propustite nešto od važnih dokumenata.
#Komunalne usluge: Ako ne prenesete račune ili promenite svoje komunalne usluge, može doći do toga da se pojavite na novoj adresi, a da nemate struju, vodu, telefon ili internet. Zato organizujte prenos kućnih komunalija u nedeljama pre selidbe. Mislite o tome na vreme.
#Dokumenti: Organizujte i ponesite sa sobom važne dokumente kao što su izvodi iz matične knjige rođenih, pasoši, lične karte, vozačke dozvole, bankovni izvodi i dokumenti, vlasnički listovi, testamenti i polise osiguranja. Ako vam za neke od tih dokumenta treba i stručan prevod, savetujemo vam da angažujete profesionalca, sudskog prevodioca, jer je to svakako najsigurnije. Ne zaboravite i medicinske kartone, koji će biti potrebni vašem novom lekaru, kao i školi vaše dece. Ovo uključuje i veterinarsku evidenciju ako imate kućnog ljubimca. Sve je važno.
5. Angažujte agenciju za medjunarodne selidbe od poverenja
Možda, inače, volite sve da radite sami, ali organizovanje selidbe u inostranstvo ne bi trebalo da bude jedna od tih stvari. Velika udaljenost je jedan od razloga da ovo izbegnete. Takođe, želite garanciju za bezbednost svojih stvari. I realno, ne možete da tražite od svojih prijatelja da natovare vaše kutije na svoje automobile, i da vam pomognu da se preselite preko granice.
Kada se prvi put selite, i idete u novi dom, koji je udaljen više državnih granica od vašeg sadašnjeg, prava opcija je da unajmite najbolju agenciju za medjunarodne selibe. Ovo je prvi put da to radite, ali budite bez brige. Samo istražite i prikupite podatke o tri različite kompanije. Uporedite cene, iskustvo, reputaciju, recenzije i smernice. Zatim odaberite najbolju agenciju za svoje potrebe, po mogućnosti neku sa velikim iskustvom. Jer zapamtite, nisu sve agencije iste, i ne nude sve najbolju uslugu!
I na kraju...
Kada sve to uradite, možete da se opustite i mirno sačekate dan selidbe, pakujući samo najličnije stvari, intimne sitnice, i sve što će vam biti potrebno prvih dana posle selidbe. Sve ostalo, uradiće profesionalci koje ste angažovali.
Ako ste se možda već preselili, podelite sa nama svoja iskustva, i ako smo nešto zaboravili, napišite nam u komentarima. Unapred hvala.
A ako se upravo spremate za selidbu, nadamo se da će vam naši saveti biti od koristi. Srećno!
Fotografije: Unsplash.com i Medjunarodneselidbe.rs
Autorski tekst: Jelena Todorović
Kristina
Mnogo korisnih informacija, hvala. Vec neko vreme razmisljam o preseljenju u Holandiju, ali se uvek nesto ispreci. Ipak, nisam odustala, bar ne jos uvek.
Miki
Sve vise ljudi se seli u inostranstvo, a da budem iskren i ja sve vise razmisljam o tome..
Dodajte komentar