Digitalni marketing od hobija do posla iz snova

Sve veća zastupljenost interneta u našim životima otvorila je neka nova zanimanja. Milenijalci, generacije ljudi rođenih od ranih osamdesetih do ranih dvehiljaditih godina, najbolje „plivaju“ u poslovima na internetu, bilo da je u pitanju freelance ili rad u kompaniji koja zahteva pozamašna digitalna znanja. Nekada vreme koje smo provodili na Jutjubu, Guglu, Fejsbuku ili Instagramu, nije bilo plaćeno.
To je bilo vreme kada smo se relaksirali i divili tehnološkim dostignućima. Danas mnogi ljudi mogu sebi obezbediti luksuzan život od rada na internetu. Jutjuberi i influenseri žive od poslova na društvenim mrežama, a iza njih stoji mašinerija koja se zove digitalni marketing. Pod digitalnim marketingom podrazumevamo: marketing na društvenim mrežama, marketing na pretraživačima (Gugl) i marketing putem elektronske pošte.
Posao koji možete raditi i od kuće uz dobru internet konekciju i aktivnu mrežnu opremu. Pitate se – zašto ne biste unovčili svoje slobodno vreme koje provodite na društvenim mrežama? Nemojte se više dvoumiti, možda je baš digitalni marketing vaš posao iz snova.
Kako da unovčimo vreme provedeno na društvenim mrežama?
Da li ponekad postavite sebi pitanje: koliko vremena tokom dana provedete na internetu? Da li možete zamisliti život bez mobilnih telefona i društvenih mreža? Prema istraživanjima broadbandsearch.net u proseku dnevno provedemo 153 minuta na društvenim mrežama, što dalje iziskuje da tokom života u ovom delu onlajn sveta izgubimo prosečno 6 godina i 8 meseci. Mreža na koju se najčešće „kačimo“ je You Tube, dok je u stopu prati Facebook.
Kada sagledate ove brojke i obratite pažnju na svoje ponašanje, da li poželite da zarađujete primenjujući svoje znanje stečeno na društvenim mrežama? Možete zarađivati kao influenseri, uticajne ličnosti na Instagramu sa velikim brojem pratilaca.
Oni sklapaju ugovore sa raznim kompanijama i reklamiraju njihove proizvode ili usluge. Korisnici se na osnovu preporuka influensera često odlučuju da kupe ono što oni reklamiraju.
Jutjuberi su uticajne ličnosti na You Tube mreži, koje imaju veliki broj pratilaca tzv. subskrajbera (subscribers). Oni kroz zanimljiv vizuelni sadržaj prezentuju proizvode i usluge neke kompanije, a zarađuju i od Gugla zahvaljujući pregledima videa. U poslednje vreme sve veću popularnost stiču Tiktokeri.
Dobro poznavanje društvenih mreža i digitalnog marketinga omugućava im da dođu do dobre zarade. Ukoliko pak ne želite da se eksponirate, možete biti osoba iz senke koja uređuje profile na društvenim mrežama, optimizuje sajtove za Gugl pretragu, šalje reklamne imejlove, kreira reklame na Guglu i pravi celokupne strategije nastupa za kompanije ili fizička lica.
Šta se sve podrazumeva pod digitalnim marketingom?
Digitalni marketing obuhvata širok spektar usluga koje može obavljati pojedinac ili marketinška agencija, od upravljanja profilima na Fejsbuku, Instagramu, TikToku, LinkedInu, Tviteru ili Jutjubu preko kreiranja oglasa i analitike na Guglu do imejl marketinga i optimizacije sajtova.
Ovaj posao, ukoliko se radi na visokom nivou, ne može obavljati jedna osoba. Iz sfere digitalnog marketinga proizilaze mnogobrojna zanimanja: Social Media Manager, Community Manager, Copywriter, Content Writer, SEO Specialist, Digital Account Manager, itd.
#1 Marketing na društvenim mrežama
Prema istraživanju marketinške agencije Pioniri i agencije Smart Plus Research, ispitan je reprezentativni uzorak od 1.000 ispitanika, sačinjen od internet korisnika u Srbiji starosne strukture od 13 do 64 godine. Čak 94% ispitanika ima profil bar na jednoj društvenoj mreži.
Taj podatak govori o moći koju društvene mreže imaju u današnjem društvu. Najzastupljeniji su Facebook, Instagram, YouTube, Twitter i LinkedIn. Ako ste odlučili da se bavite digitalnim marketingom, vaš posao podrazumeva definisanje strategije nastupa vašeg klijenta na društvenim mrežama, otvaranje profila ili poboljšanje postojećeg, odgovore na pitanja korisnika u komentarima i inboksu, kreiranje videa ili vizuala, pisanje kopija (copy), budžetiranje i kreiranje plaćenih oglasa, kontaktiranje sa influenserima, organizovanje darivanja i drugih nagradnih igara.
#2 Marketing na pretraživačima, SEO optimizacija i analitika
Iako su dominantne u upotrebi kod internet korisnika, društvene mreže ipak ne čine celokupnu internet pretragu i komunikaciju. Digitalni marketing i ovde je našao svoju primenu. Kada pretražujemo neki pojam na Guglu, u čak 90% slučajeva ostanemo na prvoj strani.
Cilj svakog vlasnika sajta je da se nađe među prvih 10 pretraga za određeni pojam, tzv. ključnu reč. Ljudi koji se bave optimizacijom čine da vaš sajt bude visoko pozicioniran u organskoj (neplaćenoj) pretrazi. U ovom slučaju „čarobni štapić“ ne postoji i ne možete preko noći biti prvi na Guglu, ali zato kada to jednom postignete, sa svojim kvalitetnim i optimizovanim sadržajem držaćete visoku poziciju. Ako pak želite da brzo dospete u vrh, možete platiti oglase.
Time će se baviti Google Ads Specialist. Rezultate rada digitalnih marketing stručnjaka možete videti u praksi, u povećalnju prodaje. Ako pak to nije vaš cilj, dobićete izveštaje iz Google Analytics o posetama vašem sajtu.
#3 Imejl marketing
Elektronska pošta ima čak četiri milijarde korisnika na globalnom nivou. Ljudi svakodnevno koriste imejl kako u poslovne, tako i u privatne svrhe. Ukoliko imate već kreiranu bazu korisnika, možete ih obavestiti o svojim promocijama i novitetima putem imejla. Postoji mnogo platformi koje možete koristiti.
Najčešće se koristi Mail Chimp kao besplatna platforma za najviše 2.000 kontakata. Ipak nije tako jednostavno napisati promotivni imejl. Zato je potrebno da kontaktirate sa nekim ko se bavi digitalnim marketingom ili da sami naučite ovaj posao.
Kada osoba koja se bavi digitalnim marketingom ima svoju firmu, potrebna mu je knjigovodstvena agencija. U tom slučaju možete napraviti kompenzaciju i u zamenu za knjigovodstvene usluge pružiti usluge reklamiranja na internetu.
Da li je digitalni marketing samo hobi ili može biti unosan posao?
Svi mi koji imamo profile na društvenim mrežama pomalo se bavimo digitalnim marketingom. Međutim, postoji veliki broj trikova za bolji prikaz rezultata, komunikaciju sa korisnicima, upotrebu prodajnog levka, uštedu novca i sl. Ne morate završiti određenu školu ili fakultet da biste postali stručnjak za digitalni marketing. Dovoljno je da imate osećaj za estetiku, talenat za pisanje, odlično poznajete pravopis i imate strpljenja u komunikaciji sa korisnicima društvenih mreža.
Kada radite kao frilenser, da ne biste došli u problem sa zakonom, najbolje je da otvorite svoju firmu. Ugovor sa kompanijom za koju radite nastup na društvenim mrežama iziskuje transferne cene. Najbolje je da pronađete knjigovodstvenu agenciju koja će vam objasniti sve nejasne pojmove i voditi vaše knjige u skladu sa zakonom.
Ako otvarate firmu u Beogradu, jednostavno ukucajte na pretraživaču „knjigovodstvena agencija Beograd“ i izaberite onu koja najviše pogoduje vašem biznisu. Ako ste spremni da započnete svoj biznis, digitalni marketing je uvek dobra ideja kako od hobija možete doći do posla iz snova.
Odličan posao
Digitalnim marketingom možete se baviti od kuće, što je u današnje vreme velika stvar. Možete putovati i raditi, bidi digitalni nomad (šta je digitalni nomad imate u tekstu https://www.srbijaspace.rs/blog/sta-je-digitalni-nomad-1549.html), možete raditi iz kancelarije iz kreveta, na terasi, na plaži. To su velike prednosti. Sa druge strane traži veliko znanje, rad i požrtvovanje. Ponekada se mroa raditi i noću, preko vikdenda, od silnog rada i ne videti plažu. nekada je stvarno teško naći balans, i dosta ljudi odustaju. A da pomenemo i nezahvalne klijente, koji ne razumeju o čemu se radi, ali daju pare i hoće rezultate, stalno pritiskaju, nisu zadovoljni, a vrlo često nemaju razloga za nezadovoljstvo.
Dodajte komentar