Facebook poslovne stranice - kako ih približiti svojoj publici?

Facebook poslovne stranice - kako ih približiti svojoj publici?

 

Danas je gotovo nemoguće zamisliti poslovanje neke firme bez prisustva na društvenim mrežama. I nije samo fraza kada se kaže “ako te nema na Facebook-u - kao da ne postojiš “. 

Zaista jeste tako!

Web sajt više nije dovoljan za reklamu. Morate pored njega imati barem jedan poslovni profil na društvenim mrežama koji će Vam omogućiti bolje poslovanje. 

U dnevnoj rutini svakodnevnog korisnika, vreme korišćenja društvenih medija odmah je nakon vremena provedenog gledajući televiziju, zato ne čudi što se firme utrkuju koja će imati bolje objave i više lajkova. 

Pošto je Facebook i dalje najpopularnija društvena mreža (Instagram ga prati ubrzanim hodom), bavićemo se Facebook oglašavanjem i kako da ono bude što uspešnije. 


Sređivanje Facebook poslovne  stranice 


Pod pretpostavkom da već imate svoju Facebook poslovnu stranu (Business Page) i da ste na njoj uneli podatke o Vašoj firmi kao što su: delatnost, lokacija i  radno vreme. Sledeće na šta morate obratiti pažnju je profilna i cover fotografija. 

Za profilnu sliku najbolje je staviti logo firme, kako biste bili prepoznatljivi, a cover sliku već možete češće menjati i bitno je da sadrži neki ili više proizvoda koji prodajete ili pak predstavlja temu kojom se bavite.


Objavljivanje sadržaja na Facebook stranici


Kada ste sredili stranicu, sledi najvažniji posao - a to su objave na stranici. 

Kakav sadržaj i koliko često se objavljuje najviše će uticati na uspešnost Vaše stranice, zato je bitno držati se nekih osnovnih pravila, a pored njih nastojati biti originalan i zanimljiv. Kvalitet sadržaja koji delite je bitan, ali je bitna i njegova forma. Standardna objava fotografije na Facebook-u trebala bi imati pripremljenu fotografiju dimenzija 1200 x 628 piksela i najbolje je koristiti PNG format, kako bi kvalitet bio što veći. 

Pored kvaliteta fotografije, veoma je važan i kvalitet teksta koji ga prati, odnosno copywriting. Tekst treba biti napisan tako da privuče Vaše pratioce da ga pročitaju do kraja i da ih zainteresuje da kupe Vaš proizvod ili koriste Vašu uslugu.

Ono što je takođe veoma važno jeste da ne objavljujete nove postove ni previše često ni premalo, odnosno da se držite nekog Vašeg plana objava, a to bi recimo trebalo da bude 3-5 puta nedeljno. 


Primeri objava na Facebook stranici


Sada ćemo Vam dati nekoliko primera sa Facebook stranice koja se bavi prodajom špijunske opreme. Dakle nije dovoljno samo predstavljanje proizvoda koje prodajete, već je potrebno kreirati i objave koje su zanimljive, a opet su vezane za delatnost kojom se bavite. 


Primeri objava facebook poslovne stranice
 

Ovu sliku pratio je tekst u kojem smo dali neke zanimljive podatke o tome kako je nastao lik James Bonda i postavili pitanje pratiocima da li su znali da je on bio Srbin. 

A ovom slikom pokušali smo da ih nasmejemo: 


Primeri objava facebook poslovne stranice 2
 

Takođe bitno je i pratiti važne datume u godini, kako biste prilagodili objave prema njima, tako smo mi pred 8.mart kreirali posebnu objavu sa proizvodom koji je namenjen ženama, evo primera:


zenski suzavac
 


Kako dobiti više Facebook pratioca?


S vremena na vreme možete platiti reklamu na Facebook-u, kako bi vaše objave videli i ljudi koji Vam nisu lajkovali stranicu. Za Boost-ovanje je potrebno da imate PayPal nalog ili kreditnu karticu za internet plaćanje što je uslov da sponzorišete svoje objave. Naravno, vi sami određujete svoj budžet, kao i brojne druge faktore važne za plasman vaše objave (određivanje ciljne grupe, interesovanja, jezika objava, demografiskih odrednica itd).

Nagradne igre su odličan način da se privuče što veći broj fanova. Uglavnom se koristi sličan sadržaj: učesnici treba da lajkuju stranicu i da pozovu nekoliko ljudi da takođe lajkuju stranicu ili da taguju dva, tri prijatelja u komentaru. Obično se traži da fanovi šeruju post, na taj način Vas besplatno reklamiraju na svom profilu. 


Provera uspešnosti stranice


Facebook Insights alat Vam omogućava da proverite koliko uspeha su imale Vaše objave i da jasno uočite kako Vaši pratioci reaguju na njih.
Ovaj alat daje uvid u metriku vaše poslovne stranice i sve bitnije podatke, objave koje su podstakle najveću aktivnost i vreme kada je Vaša publika na mreži.

U slučaju da niste čuli, Facebook je pre izvesnog  vremena kupio Instagram i povezao ove dve društvene mreže. Ako već imate Facebook, otvorite i profil na Instragramu. Na Instagramu postoji opcija da kada nešto objavite vaš post ode automatski i na Facebook. Na taj način imate reklamu na dve društvene mreže, a duplo manje obaveza oko sadržaja. 

Nadamo se da su Vam ovi saveti za Facebook poslovne stranice bili od koristi, ukoliko imate Vi neke ideje kojima bi obogatili ovaj tekst molimo vas da ih pošaljete kroz komentar. 

komentara (5)

  • malena
    malena

    Izuzetno koristan tekst sa mnogo primera. Svaka čast i hvala :)

  • facebook pocetnica
    facebook pocetnica

    @invazijaleptira hvala za odgovor! u stvari mi se svidjaju te preporuke pogotovo o neobaveznim objavama

  • invazijaleptira
    invazijaleptira

    Objave treba da budu pomesane, jedan deo objava sa reklamama proizvoda a drugi deo objava koje su zanimljive i koje ce privuci paznju a ipak vezano za delatnost kojom se bavite. Preporuke su da bude vise ovih zanimljivih objava od obicnih reklama.

  • facebook pocetnica
    facebook pocetnica

    pitak tekst ali nisam razumela kako se pisu objave na mojoj facebook stranici? da li su to samo reklame mojih proizvoda (ili usluga) ili nesto drugo? hvaaala za odgovor ako neko napise

  • anonimus
    anonimus

    Koristan tekst, probacu da se drzim ovih saveta na Facebooku.

Dodajte komentar