Garancije za SEO, kude su?

Garancije za SEO, kude su?

 

Hm, a koga da pitam za garancije?


Probajmo drugačije. Realno, ko može da vam ponudi garancije za SEO
A pa da. To je Google. 

- A Mika? Pa Mika mi radi SEO. On mi pozicionira sajt. Tek su dve godine prošle a rezultata još nema ali me je ubedio da to tako treba. 

Znamo to. Još neki su ubedili mnoge druge da tako treba. Pa nam sada i jeste tako.

Idemo od početka. Za SEO nema garancija. Tačka.


Mada, reč garancija obećava. Makar do prve krivine


Mnogi daju garancije. Od čarapa, kreveta, kreme za lice, do dilera na berzi, trgovaca kriptovalutama. Pa da pomenemo i ove trenere, "kauče", koji garantuju da ćete sa njima pronaći suštinu života i vratiti se na put sreće i blagostanja. Pa da ćete pronaći duševni mir. Garantovano. Pa samo pomažete malo čarobnom kremicom i bol prestane. Popijete nešto i bolest iščezne.

E pa ne ide to tako. Koliko je poznato današnjoj nauci samo smrt je zagarantovana. Bar za sada. U obećanoj zemlji pored smrti i porez je zagarantovan odnosno male su šanse da ćete ga izbeći. 


SEO i garancije


Kada god naletim na oglas agencije za SEO koja daje garancije da će za mesec, dva ili tri uraditi SEO i pozicionirati sajt na prvo mesto ili na prvu stranu uvek se zamislim kako je to lepo. Obećavaš nešto što kada rok istekne, i ne uradiš ono što si obećao, to opravdaš činjenicom da je to tako komplikovano i tako nezgodno da mora da se produži za još jedno godinu dve. A kada prodje godina, dve vlasnik ionako menja agenciju za SEO, jer i za najvernije Tome godina ili dve bez rezultata je previše.

Šta se tu u stvari događa? Prosto. Koji vlasnik ne bi angažovao agenciju za SEO koja će da, za njega sitne novce, učini bum od njegovog sajta na Internetu? Dakle, ovi što garantuju znaju gde ispaljuju metke. Pucaju na one ljudske osobine koje se teško menjaju. Jeftino i za kratko vreme. Pa to vole svi. Ali, samo manji deo vlasnika zna da je to nemoguće. Isto kao što je nemoguće kupiti Mercedes za novac koliko vredi jugić. Reći ćete da takvo ponašanje nije fer, ali zar nas život ne uči svakim danom da mnoge stvari nisu fer?

Ako je to tako onda su potrebne neke promene u očekivanjima I prepoznavnjima. I razumevanjima. Uvek postoji jeftinije ali jeftinije nije uvek najbolje rešenje! SEO garancija pre odaje sliku očaja nego kvaliteta u koga imati poverenje.

Ali koga briga? Ima sasvim dovoljno nedovoljno informisanih vlasnika a za one koji se ponašaju na, rekli bi neetičan način, municije je napretek.
 

Šta dobijaju vlasnici angažovanjem agencija koje daju garancije?


Na osnovu nekih iskustava takvi vlasnici u većini dobijaju:

1. Povišen krvni pritisak jer posle godinu dve nerviranaj ni najjači ne bi izašli normalnio i ne iznervirani.

2. Trošak. Jer angažovanje agencije za SEO košta.

3. Izgubljeno vreme. Sve se nadam da će ljubav proći ali ona ne prolazi. Slepo verovanje u propali projekat je gore nego zaljubljenost.

4. Izneverena očekivanja. Niko ne voli i ne uživa u tome da se nosi sa svojim lošim izborima, pa i u izboru agencije za SEO.


I tako se izgubi sva ona početna privlačnost i lažna očekivanja zbog te čarobne reči garancija. 


Ponovićemo pitanje. Ko može da vam garantuje broj 1. na Google?


Rekli bi samo Google. A uzimajući u obzir naoštrenost SEO stručnjaka i broj sudskih sporova protiv Google po tom pitanju, teško da bi se mogla održati nezaslužena pozicija u organskoj pretrazi. 

Baš lepo. Ali onda sledi pitanje. 


Treba li mi SEO?


Treba. Iz mnogo razloga. To što nema garancija za SEO ne znači da je to tehnika koju treba da izbegavate.

Naprotiv!

SEO optimizacija sajta je ubedljivo najracionalnija i najuspešnija tehnika za promociju sajta i brenda na Internetu. Eto tako. Da se zna. Postoje agencije koje itekako dobro poznaju Google algoritam rangiranja i koje imaju iskustva i rezultet u pogledu SEO. E takve agencije treba da umete da prepoznate i sa niima praviti uspešne projekte na Google. Kako ih prepoznati? Lako. Internet je dostupan. Reference svake agencije su dostupne. Dakle, početak obećava.

Studiozno izvršite odabir nekoliko agencija za SEO. Zakažite neobavezne razgovore prethodno ih infomišući o svojim namerama na Internetu, odnosno svom veb sajtu.

Posle razgovora sa užim krugom agencija složiće vam se sve kockice. Jer ćete shvatiti koliko su ušle u vaš posao, branšu i sa koliko municije raspolažu. 

Ono što treba da prepoznate kod njih je njihova posvećenost, profeisonalnost, otvorenost i želju da urade projekat kako vi očekujete..


A gde je tu jeftinije?


Ponekad, pogotovo u žestokoj konkurenciji, cilj izgleda nedostižan. Ali ne odustajte! Pokušajte da shvatite da efektivan i kreativan SEO može učiniti prevagu i biti vaša dobitna kombinacija. Ali, to ne može tako jeftino. Jeste racionalno ulaganje ali ipak morate uložiti u njega.

Ako u vašem sajtu, proizvodu ili usluzi prepoznajete potencijal onda su vam potrebne SEO usluge.

Za početak zatražite ponudu za optimizaciju, jer kao što nekada reče Miyamoto Musashi / Mijamoto Musaši (1584 – 1645) I najduže putovanje počinje samo jednim korakom.

 

komentara (11)

  • sto je najcudnije
    sto je najcudnije

    kao sto nick kaze garancije za seo nisu fatamorgana. ako umete da pravite dobre pozicije na google, imate neki sistem kojim to uspevate i naravno vlasnik nije pohlepan da zlei 1. mesto vec npr prvu stranu na google i garancije za seo tada mogu imati smisao. generalno sma protiv njih ali nekada su one relativno lako dostizne.

  • Nenad Savić
    Nenad Savić

    To što zbog prirode posla ne može da se da garancija je veoma veliki problem u privlačenju novih mušterija. Lako je ismevati ljude što ne znaju šta je SEO, ali zašto bi oni to znali? Oni treba da znaju da naprave prozor, da poprave vodovodn cev, ako su agencija za nekretnine da znaju kao da organizuju kupoprodaju,itd... Malo je to van njhovog delokruga rada. Oni mogu da garantuju da je taj prozor dobro napravljen, da je cev dobro popravljen, da je u kupoprodajnim ugovorima sve kako treba. Garancija je osnova njihovog poslovanja, i sada im neko kaže da za njihove pare ne mogu da dobiju garanciju. I naravno da su zbunjeni. SEo treba da zna agencija koja to radi. A klijenti treba da imaju poverenje u njih. A poverenje nije ni malo lako zaslužiti, posebno ne danas.

  • malena
    malena

    Kakav divan tekst! Slatko sam se nasmejala, kao što mi dođe da se smejem svaki put ka čujem da neko pita : "Treba li mi SEO?" To može da pita samo onaj ko pojma nema šta je uopšte SEO. E takvom se i daju "garancije", jer pribogu, kad već ne kapira, što bi se ustručavali, ionako mu ništa nije jasno, a mnogo lepo zvuči. Baš kao što Srećko reče, ko može da garantuje kad ustaneš i kreneš u prodavnicu, da te neće udariti auto... ili sa nekog prozora pasti saksija baš na tvoju glavu? Garancije definitivno može da da samo Google, a svi mi možemo da radimo najbolje što umemo da sajt klijenta bude pozicioniran najbolje što može. Oni koji "garantuju" su oni koji su upravo završili kurs ili možda pročitali par članaka o tome na nekom kvalitetnom blogu kao što je onaj na sajtu https://www.teshadesign.com/ pa misle da su posisali svo znanje ovog sveta. Nažalost, takvih je mnogo... Jer, to je stara srpska boljka, da mnogo vole da pričaju o onim stvarima o kojima znaju malo ili ni malo.

  • seo agency
    seo agency

    Da, ima tu svega. Ne mali broj mojih klijenata je ranije imao negativna iskustva s drugim SEO firmama, a sada im je potrebna agencija koja zna posao. Tu je važno napomenuti da dok firma ne potraži pomoć od druge agencije može da luta godinama, ali to je već njihov problem.

  • Nadja
    Nadja

    Bas ste me nasmejali sa onim : "Slepo verovanje u propali projekat je gore nego zaljubljenost." Odlican i zanimljiv tekst! Danas se svi utrkuju za sto bolje pozicioniranje, nije lako uraditi dobar SEO ako je konkurencija velika...zato treba odabrati samo firme koje imaju dosta iskustva.

  • Vesna
    Vesna

    Ljudi, ja sam imala sreće sa pronalaskom agencije koja mi radi optimizaciju. Pamet u glavu, prvo pogledajte ko je šta pozicionirao u konkurentnim oblastima, pa ih tek nakon toga angažujte. Izgubljeno vreme nema cenu, jer dok vi čekate neka novootvorena, ali pametna firma zauzeće vaše mesto!

  • Ozren
    Ozren

    Danas nije lako izvboriti se za dobru prosečnu poziciju sajta. Za taj posao su potrebne dve kvalitetne strane, i pružaoci usluga i klijenti za koje se radi. Agencija mora znati ekspertski da radi svoj deo posla, a klijent da ima znanja, sluha, poverenja, želju da se stvarno postigne rezultat, ali i dodatna sredstva da finansira Google Ads, profesionalno vođenje FB stranice, FB oglase, Instagram, blog... i dodatne tekstove koji se postavljaju na eksterne portale, kao i unikatne slike i još mnogo toga što je dodatni trošak na troškove optimizacije.

  • Mihajlo
    Mihajlo

    Najveći problem kod SEO je što vlasnik sajta koji želi dobru poziciju treba da bude informisan i upućen u osnovne alate kako bi mogao da prati razvoj svog sajta, a on to često nije. Najčešće se događaju dva slučaja ili vlasnik sajta ne zna apsolutno ništa, a hoće garanciju i da bude prvi u organskoj pretrazi ( na šta prvi????) ili je priučeni ''SEO stručnjak'' koji sve zna, a agencija samo te 'sitnice' treba da sprovede u delo i po mogućstvu ne naplati.

  • seo veteran
    seo veteran

    Kao sto ne psotoji jeftina kvalitetna rakija tako ne postoji ni jeftin kvalitetan SEO. Los SEO moze da ima vise stete nego koristi za sajt, ali to vlasnici saznaju malo dockan. Stalno sam svedok takvih nervoznih vlasnika koji nam malo srozavaju i nivo struke, jer onda pomisle da sve agencije rade na isti nacin.

  • nadica
    nadica

    Za SEO ne postoje garancije, ali postoji mogućnost da se prati rad agencije kroz GA ili search console. Pozdrav iz Novog Sada, SEO početnik.

  • Srecko
    Srecko

    Ko moze da ti garantuje kad ustanes i krenes u trgovinu da te nece udariti auto? Sto se tice SEO optimizacije sajt je kao i druga roba reklama nece da steti moze samo da koristi.

Dodajte komentar