Kako navesti ljude da odgovore na poruke iz vašeg mejla

Kako navesti ljude da odgovore na poruke iz vašeg mejla

 

Jedna od prilično često zastupljenih vrsta marketinških promocija jeste i takozvani mail marketing. Iako mnogi imaju prilično loše mišljenje o takvoj vrsti marketinških aktivnosti, brojni stručnjaci misle potpuno drugačije. 

Zapravo, jedino ako se vodi uz poštovanje aktuelnih standarda, mejl marketing će imati odličan efekat na promovisanje poslovnih aktivnosti bilo kog preduzeća ili pojedinca.

Stvar je u tome da su mnogi danas fokusirani prvenstveno na marketing na društvenim mrežama, dok su slabije okrenuti komunikaciji putem mejla.

Greška u koracima!

Ipak, podaci iz meritornih izvora pokazuju da vodeće kompanije posebnu pažnju obraćaju upravo na e-mail marketing. Ali da biste mogli da izvučete maksimum iz takvih reklamnih aktivnosti, morate se pridržavati jasno definisanih smernica.


Kako funkcioniše e - mail marketing?


Da biste mogli uopšte da počnete sa ovom marketinškom aktivnošću, potrebno je da imate sasvim dovoljno validnih mail adresa. Zato je vrlo važno da pronađete način da vam posetioci sajta ili bloga daju uvid u svoj mejl. 

Obično se ljudi odlučuju na varijantu nuđenja prijavljivanja na novosti sa konkretnog sajta, te tom prilikom posetioci imaju opciju i da se prijave na mejling listu, kako bi sa vremena na vreme bili informisani o novostima. 


Email marketing
 

Međutim, da bi e-mail marketing zaista imao uspeha, morate voditi računa o sledećim detaljima:

  • ne preterujte sa učestalošću slanja mejlova
  • neka poruka bude kratka i koncizna
  • ne stavljajte pompezne naslove, jer ćete tako odbiti mnoge potencijalne posetioce
  • dodajte određene tutorijale u mejl, ako je moguće
  • na kraju mejla navedite njegovu svrhu, a u smislu na primer prodaje određenog proizvoda


Ukoliko niste u mogućnosti da dodate tutorijal, obavezno priložite po neku fotografiju.

Ipak, najbitnija je stavka da ne preterujete sa slanjem mejlova, jer je to u većini slučajeva kontraproduktivno. Iskustva pokazuju da je optimalno slati jedan meil u toku jedne sedmice, ali isključivo ukoliko zaista imate šta da ponudite klijentima. Samo u tom slučaju imate eventualnu slobodu i da šaljete informacije o novostima najviše 2 puta sedmično članovima meiling liste.


Kako navesti ljude da odgovore na poruke iz vašeg mejla?


Ako želite da ostvarite interakciju sa posetiocima svog sajta ili bloga, te da im recimo prodate neki proizvod, onda bi valjalo i da ih na određeni način navedete da na poruku koju ste im poslali, oni i odgovore. A da bi se to mogli da uradite, neizostavno je važno da poštujete sve prethodno navedene smernice. 


Da li ste čuli za spam? 


Ukoliko previše često šaljete poruke nekome, vrlo je verovatno da će vaša mail adresa završiti u spam folderu. Ili da će se odjaviti sa vaše mejling liste. Zašto bi to rizikovali?

Takođe je posebno bitno da sadržina vaše poruke bude interesantna i da ljudi ne shvate u prvi mah da ste im e - mail poslali samo da biste određeni proizvod prodali. U tom smislu im možete ponuditi neku korisnu informaciju, a kroz tutorijal ili fotografije, pa na kraju napomenuti prodaju. Jedino na taj način možete računati na odgovor potencijalnih klijenata. 

Zainteresujte čitaoca mejla! 

Provocirajte ga da podeli sa vama svoje mišljenje. U interakciji je kreiranje poverenja prema vašoj firmi ili brendu a to je dans čarobna formula uspeha.


Ne podcenjujte vaše klijente!

Nemojte se igrati sa svojim klijentima, te im nuditi informacije koje nemaju naročite veze sa sadržinom vašeg bloga ili sajta. Gotovo je sigurno da će većina njih to shvatiti i da će se odjaviti sa mejling liste.

Imajte na umu da niko ne voli da bude prevaren i presiran da nešto kupi. Stavite se jednostavno u poziciju osobe koja čita vaš mail, pa ćete i shvatiti kako bi on trebalo da izgleda da biste zaista i dobili odgovor od potencijalnog klijenta.

komentara (0)

    Dodajte komentar