Kako navesti ljude da odgovore na poruke iz vašeg mejla

Kako navesti ljude da odgovore na poruke iz vašeg mejla

 

Jedna od prilično često zastupljenih vrsta marketinških promocija jeste i takozvani mail marketing. Iako mnogi imaju prilično loše mišljenje o takvoj vrsti marketinških aktivnosti, brojni stručnjaci misle potpuno drugačije. 

Zapravo, jedino ako se vodi uz poštovanje aktuelnih standarda, mejl marketing će imati odličan efekat na promovisanje poslovnih aktivnosti bilo kog preduzeća ili pojedinca.

Stvar je u tome da su mnogi danas fokusirani prvenstveno na marketing na društvenim mrežama, dok su slabije okrenuti komunikaciji putem mejla.

Greška u koracima!

Ipak, podaci iz meritornih izvora pokazuju da vodeće kompanije posebnu pažnju obraćaju upravo na e-mail marketing. Ali da biste mogli da izvučete maksimum iz takvih reklamnih aktivnosti, morate se pridržavati jasno definisanih smernica.


Kako funkcioniše e - mail marketing?


Da biste mogli uopšte da počnete sa ovom marketinškom aktivnošću, potrebno je da imate sasvim dovoljno validnih mail adresa. Zato je vrlo važno da pronađete način da vam posetioci sajta ili bloga daju uvid u svoj mejl. 

Obično se ljudi odlučuju na varijantu nuđenja prijavljivanja na novosti sa konkretnog sajta, te tom prilikom posetioci imaju opciju i da se prijave na mejling listu, kako bi sa vremena na vreme bili informisani o novostima. 


Email marketing
 

Međutim, da bi e-mail marketing zaista imao uspeha, morate voditi računa o sledećim detaljima:

  • ne preterujte sa učestalošću slanja mejlova
  • neka poruka bude kratka i koncizna
  • ne stavljajte pompezne naslove, jer ćete tako odbiti mnoge potencijalne posetioce
  • dodajte određene tutorijale u mejl, ako je moguće
  • na kraju mejla navedite njegovu svrhu, a u smislu na primer prodaje određenog proizvoda


Ukoliko niste u mogućnosti da dodate tutorijal, obavezno priložite po neku fotografiju.

Ipak, najbitnija je stavka da ne preterujete sa slanjem mejlova, jer je to u većini slučajeva kontraproduktivno. Iskustva pokazuju da je optimalno slati jedan meil u toku jedne sedmice, ali isključivo ukoliko zaista imate šta da ponudite klijentima. Samo u tom slučaju imate eventualnu slobodu i da šaljete informacije o novostima najviše 2 puta sedmično članovima meiling liste.


Kako navesti ljude da odgovore na poruke iz vašeg mejla?


Ako želite da ostvarite interakciju sa posetiocima svog sajta ili bloga, te da im recimo prodate neki proizvod, onda bi valjalo i da ih na određeni način navedete da na poruku koju ste im poslali, oni i odgovore. A da bi se to mogli da uradite, neizostavno je važno da poštujete sve prethodno navedene smernice. 


Da li ste čuli za spam? 


Ukoliko previše često šaljete poruke nekome, vrlo je verovatno da će vaša mail adresa završiti u spam folderu. Ili da će se odjaviti sa vaše mejling liste. Zašto bi to rizikovali?

Takođe je posebno bitno da sadržina vaše poruke bude interesantna i da ljudi ne shvate u prvi mah da ste im e - mail poslali samo da biste određeni proizvod prodali. U tom smislu im možete ponuditi neku korisnu informaciju, a kroz tutorijal ili fotografije, pa na kraju napomenuti prodaju. Jedino na taj način možete računati na odgovor potencijalnih klijenata. 

Zainteresujte čitaoca mejla! 

Provocirajte ga da podeli sa vama svoje mišljenje. U interakciji je kreiranje poverenja prema vašoj firmi ili brendu a to je dans čarobna formula uspeha.


Ne podcenjujte vaše klijente!

Nemojte se igrati sa svojim klijentima, te im nuditi informacije koje nemaju naročite veze sa sadržinom vašeg bloga ili sajta. Gotovo je sigurno da će većina njih to shvatiti i da će se odjaviti sa mejling liste.

Imajte na umu da niko ne voli da bude prevaren i presiran da nešto kupi. Stavite se jednostavno u poziciju osobe koja čita vaš mail, pa ćete i shvatiti kako bi on trebalo da izgleda da biste zaista i dobili odgovor od potencijalnog klijenta.

komentara (9)

  •  mozgovi ipak nisu oprani
    mozgovi ipak nisu oprani

    Šta god uradili retko ko će da pročita a još manje da odgovori an ovakve mejl poruke. Više se marketingu preko mejlova ne veruje

  • mario
    mario

    korisniji komentari nego tekst .. sorry autoru ali to je tako za mene.

  • konacno
    konacno

    @bolje lob nego grob
    podpisujem sve sto si napisao :)

  • bolje lob nego grob
    bolje lob nego grob

    ne volim floskule u tekstovima kao sto je "Ne podcenjujte vaše klijente!" .. mislim da je bas obrnuto i da su danas posetioci ispranijih mozgova nego ikada i da im treba prilaziti sto prostijim, naranvo ne bas drskim i nezobraznim ali provokativnim u svakom lsucaju .. zasto? zato sto su tabloidi pored ostalih medija ucinili citaoce i gledaoce zatupastim .. hocu reci malo ogranicenijim nego raniej .. i bez previse matematike kampanje treba prilagodjavati ovoj populaciji jer oni postaju znacajna vecina potencijalnih konzumenata .. na zalost to je nasa realnost ..

  • eve i mene
    eve i mene

    @Anja na tvoje pitanje imam mozda neko svoje iskustvo koje i nije neka nauka .. do mejling listi, ali pazi, onih koje tebi trebaju, se kako tako dodje sa vremenom . .iskustvo cini cuda i kad tad imas nekoliko hiljada dobrih email adresa. tu su i besplatne aplikacije za slanje cirkularnih mejlova - mailchimp na primer - i eto prilike da potvrdis teoriju iz ovog teksta .. ali tako krenu mnogi i onda odustanu do mejl kampanja .. zasto? zato su alavi i povrsni i zato sto se smuce onima kojima slaju mejlove .. da ne nabrajam povrsnost, napadnost u mejlovima i slicno .. sta je dobra taktika za kampanje u mejlovima? treba koristiti nasu urodjenu zelju za saznanjem, odnosno nasu radoznalost .. ako pametno kreirate kampanje sa pronicljivim, provocirajucim pitanjima ili pozivima na akciju uspeh je vise nego zagarantovan ..jer, kreativnost je uvek na ceni! dakle, umesto akcija snizenje 100% treba praviti email kampanje sa naslovima tipa: kako sam za kratko vreme .. nesto ili kako ovo kako ono :) izvini sto ovako nabacujem ali se u sustini to svodi na to .. i ko razume shvatice ..

  • gde je guzva tu sam
    gde je guzva tu sam

    zaguzvalo :) i meni treba taj odgovor ali sto istinitiji .. jer mi se ne daje 5-6000 kinti za neke liste .. bolje stancovati sovje liste preko sajta ili bloga . onda si siguran kome saljes mada kako i poslati mejl na stotine hiljada mejlova a da se ne plati previse?

  • Laserom secem sir
    Laserom secem sir

    @Anja i ja sam slucajno naleteo na ovaj blog i teme za net i priznajem procitao ceo clanak. i mene spamuju sa tim listama ali se i dalje nedam. i meni bi koristio odgovor od nekog ko je kupio neku listu u ispratio efekte mejling kampanje.

  • Anja
    Anja

    Nikada ne bih pomislilal da cu na ovom sajtu naci tako zanimljiv tekst! Vau :) Ali sledi pitanje da proverom da li je to slucajnost. Koliko je korisno kupti mejling liste jer mi svaki dan zatrpavaju inbox sa ponudama nekih mejling listi i skoro da se dvoumim da neku kupim .. Hvaaala za svaki odgovor!

  • moj doprinos
    moj doprinos

    za one koji ne zele da placaju skupe servise za slanje mejlova moja preporuka su mailchimp, Aaweber, get response..

Dodajte komentar