Kako optimizovati Profil preduzeća na Google-u (Google Business Profile)

Kako optimizovati Profil preduzeća na Google-u (Google Business Profile)

 

Na početku da odmah razjasnimo terminologiju, kako bi stvari bile jasnije i ne bi bilo zabune:

 

  1. Profil preduzeća (Google Business Profile) sadrži informacije o preduzeću. On se prikazuje u Google pretrazi na računarima, mobilnim uređajima i Google mapama.
  2. Moje preduzeće (Google My Business) je Guglova alatka za upravljanje profilom preduzeća. Ona je besplatna i omogućava vlasnicima preduzeća da kreiraju, upravljaju i optimizuju Profil svog preduzeća na Google-u (Google Business Profile).

Ova usluga pomaže firmama da privuku nove i zadrže stare klijente pomoću:

  • boljeg rangiranja svog preduzeća u pretrazi (SERP)
  • bolje vidljivosti preduzeća


Da uspeli u tome, vlasnici preduzeća moraju kontinuirano da ulažu u poboljšanje stepena optimizovanosti profila svog preduzeća.

 

Kako to uraditi?

Da krenemo redom:

 

1. Kreirajte profil svog preduzeća

Pre nego što krenete da optimizujete nešto, morate da ga napravite. Prvi korak je da preko besplatne alatke Google My Business kreirate profil svog preduzeća (Google Business Profile).  

Profil preduzeća Sudskog timača i prevodioca za engleski jezik Jasne Filipović – Bojić

Slika 1. Profil preduzeća Sudskog tumača i prevodioca za engleski jezik Jasne Filipović – Bojić 

 

Ova opcija se nalazi u meniju Gugl naloga:

Profil preduzeća u meniju Gugl naloga

Slika 2. Profil preduzeća u meniju Gugl naloga

 

Kliknite na Profil preduzeća, na dugme Add Business, zatim na Add Single Business i na Add your business on Google.

Otvoriće se online formular koji treba da se popuni podacima o preduzeću:

Ime preduzeća - treba navesti pravo ime, a ne optimizvane verzije sa puno ključnih reči. U svojim smernicama, Google jasno naglašava da će takvu praksu strogo kazniti

Kategorija poslovanja – navedite kategoriju koja najbolje opisuje poslovanje preduzeća, a ne njegove proizvode ili usluge. U našem primeru to bi bilo Prevodi

Lokacija preduzeća na Google Maps – potrebno je popuniti podatke o adresi sedišta firme. Ako postoje više adresa, navode se sve. Postoji mogućnost i da odbijete da se vaša lokacija pokazuje u rezultatima pretrage.

Adresa preduzeća

Slika 3. Podaci o adresi preduzeća

 

Kontakt podaci – navode se telefonski brojevi, email i URL aresa web sajta

Radno vreme – toplo preporučujemo da navedete tačno radno vreme i kojim danima je vaše preduzeće otvoreno. Niko ne voli da troši svoje vreme da bi “poljubio zatvorena vrata”. To može da donese dosta negativnih recenzija i kritika i gubitak relevantnosti i renomea firme

Opis poslovanja – u kratkim crtama opišite poslovanje svog preduzeća. Na ovom mestu se upotreba ključnih reči preporučuje, samo vodite računa da ih ne bude previše

Dodajte fotografije -  statistike kažu da slike obezbeđuju i do 35% više klikova. Fotografije na profilu preduzeća mogu da postavljaju i klijenti (naravno uz moderaciju vlasnika). Od Guglovih smernica u vezi postavljanje slika na profilu preduzeća ističemo najvažnije:

  • obavezno postaviti logo kompanije,
  • obavezno postaviti naslovnu fotografiju,
  • preporučuju se po 3 slike eksterijera i enterijera prostorija preduzeća,
  • najmanje 3 slike proizvoda i obavezno slike tima koji radi u firmi.
  • Naslovi fotografija moraju da budu optmizovani, na primer, umesto IMG_35467.jpg treba da stoji sudski-tumac-i-prevodilac-5.

Fotografija tima koji radi u kancelariji sudskog prevodioca za engleski jezik Jasne Filipović-Bojić

Slika 4. Fotografija tima koji radi u kancelariji sudskog prevodioca za engleski jezik Jasne Filipović-Bojić

 

Pri popunjavanju upitnika, generalno pravilo je da treba postovati što više podatka. Informacije treba da budu tačne i proverljive.

 

2. Dobijanje recenzija

Kada je profil preduzeća završen, sledi dobijanje što više pozitivnih recenzija. Recenzije na Guglu su mnogo važne, sam Gugl ističe da pozitivne kritike klijenata u velikoj meri poboljšavaju vidljivost poslovanja i mogućnost privlačenja klijenata.

recenzije

Slika 5. Recenzije

 

Kako stići do recenzija?

Zamolite svoje klijente – ako procenite da su vaši kupci zadovoljni sa vašim uslugama, možete jednostavno da ih zamolite da vam daju dobru recenziju

Podelite link za recenzije - mnogi kupci ne znaju kako da ostave recenzije na Google-u. Pomozite im tako što ćete napraviti i podeliti link preko kojeg mogu da izraze svoje (ne)zadovoljstvo vašim poslovanjem. Link možete da postavite na primer u vašem potpisu u e-majlovima.

Važno! Nemojte da nudite nagrade, popuste ili besplatne usluge i proizvode kao zamenu za pozitivne recenzije. To je protiv pravila Gugla.

 

3. Odgovarajte na pitanja

Ljudi mogu imati pitanja u vezi poslovanja preduzeća. Na ta pitanja vlasnici ili neko od radnika treba da odgovori u što kraćem roku.

Mnoga preduzeća ne obraćaju pažnju na pitanja svojih potencijalnih klijenata, ostavljajući prostor da drugi daju odgovore. Takva praksa često dovodi do pogrešnih ili netačnih informacija koja štete poslovanju.

Da bi ste što brže odgovorili na pitanja, uključite notifikacije. Možete da podesite nalog tako da vam pitanja i poruke dolaze direktno na vaš mobilni uređaj.

Pitanja i odgovori na Profilu preduzeća

Slika 6. Pitanja i odgovori na Profilu preduzeća

 

Unapred dajte odgovore na često postavljana pitanja. Na svom sajtu postavite stranicu sa najčešćim pitanjima i odgovorima. Ovu stranicu možete da povežete sa vašim profilom.

Nemojte da izbegavate neprijatna pitanja. Odgovarajte na svako, i na pozitivnu i na negativnu kritiku. Izbegavanje pitanja može da vodi ka gubljenju poverenja i eroziju vaših klijenata.

 

4. Redovno ažurirajte podatke

Objave na Profilu preduzeća omogućavaju deljenje i širenje informacija o novim proizvodima, ponudama, akcijama i popustima, raznih novina i događaja u vezi poslovanja, itd. Ako ste vlasnik preduzeća, treba da iskoristite ovu mogućnost i da redovno ažurirate svoje postove kako bi vaši klijenti na vreme dobili relevantne i tačne informacije.

Ai često objavljivanje ne znači da treba da “objavljujete radi objavljivanja”. Postujte samo ako imate šta da kažete i ponudite. Nemojte da čekate da dođe sam dan Uskrsa da bi objavili da imate uskršnju akciju i popuste.

 

Završne reči

Ukoliko uspešno implementirate ove savete, vaše preduzeće će dobiti odlično optimizovan poslovni profil. Ovaj profil će biti veoma moćna marketinški alatka koje će vam doneti mnogo poslovnih uspeha, novih klijenata i prodaja.

Ali ne smete da zaboravite jednu stvar! Google My Business ima pre svega lokalno značenje. Namenjen je malim i srednjim preduzećima koji nude proizvode i usluge svojoj neposrednoj okolini.

Ukoliko je poslovanje vaše kompanije orijentisano ka nacionalnim i međunarodnim tržištima moraćete da investirate u drugačiji tip SEO. Ali to je neka druga priča.

 

komentara (1)

  • Katarina
    Katarina

    Odličan tekst! Mnogo informacija o akcijama kojima na relativno jednostavan način možete dobiti mnogo. Ali zaista mislim da je najvažnije redovno ažuriranje svih promena jer, mnogo je firmi koje sve što rade na internetu urade jednom, i misle da je dovoljno. Pa se recimo presele ili promene broj telefona, bez ažuriranja informacija, i onda se čude što tapkaju u mestu.

Dodajte komentar