Kako organizovati štand za promociju poslovanja na sajmovima

Postavljanje izložbenog štanda na sajmovima može biti odlična šansa za promociju vašeg poslovanja, ali i prilično izazovan zadatak. Ukoliko nemate prethodnog iskustva u organizaciji štandova na sajamskim manifestacijama lako možete upasti u zamku i potrošiti dosta vremena i novca za promociju vašeg biznisa bez ikakvog učinka.
Ono zbog čega ste na sajmu je poslovni uspeh. U ovom slučaju, to znači da budete primećeni i privučete što veći broj posetilaca sajma, a to jedino možete ako se po nečemu izdvojite od konkurencije. Taj posao nije nimalo lak, ali je svakako moguć. Budite kreativni, idite u korak sa tehnologijom i ponudite posetiocima jedno novo iskustvo.
A pre svega pročitajte ovaj tekst, jer vam u narednim redovima dajemo nekoliko saveta kako da organizujete štand za promociju vašeg poslovanja na sajamskim manifestacijama, koji će vam sigurno biti od pomoći.
Investirajte u privlačan dizajn štanda
Jedan od najlakših načina da se istaknete u izložbenoj sali je ulaganje u dizajn prostora koji ste zakupili ili dobili na raspolaganje za vašu prezenetaciju. Naš savet je da izaberete smelu grafiku koja može odmah da privuče pažnju posetilaca. Iskoristite fotografije na kojima su predstavljeni vaši najnoviji proizvodi i usluge i neka one zauzmu centralno mesto na štandu.
Efektan grafički dizajn učiniće da se veći broj posetilaca zaustavi baš pored vašeg izložbenog prostora i raspita se o uslugama i proizvodima koje nudite. Isto tako, jako je bitno da poruka koju želite da prenesete posetiocima bude jasna. Ako vaša misija i vrednost koju nudite nisu odmah očigledne, potencijalni klijenti mogu lako zaobići vaš, i preći na drugi štand. Poruke mogu biti u vidu slogana vaše kompanije ili one koje se tiču vaših najprodavanijih i najkvalitetnijih proizvoda i usluga po kojima ste prepoznatljivi.
U svrhu dizajna štanda možete iskoristiti i reklamne zastave. Postavite ih sa strane, tako da predstavljaju “kapiju” ili ulaz na štand. Zastave su vidljive iz daleka, pa će se posetioci ako je gužva, prema njima orijentisati. Reklamne zastave mogu jednostavno sadržati logo vašeg brenda ili slogan firme. Međutim, na njima se mogu naći i neki od proizvoda kojima se ponosite. Na kraju, većina ljudi ima jako razvijen osećaj nacionalne pripadnosti, i to nije slučaj samo kod nas već svuda u svetu, pa ako nudite neki domaći proizvod, možete iskoristiti zastave Srbije da vam krene prodaja.
Koristite video zapise, animacije i interaktivne table i monitore
Korišćenje video zapisa i animacija može vam pomoći da privučete pažnju šire publike. Potrudite se da projekcije koje prikazujete budu zanimljive i pune korisnih informacija za posetioce sajma, ali isto tako i vizuelno dopadljive. U njima treba da budu naglašeni vaši najveći uspesi, pa čak i predstavljeni zadovoljni klijenti.
Tokom poslednje decenije tehnološke opcije kada su u pitanju izložbeni prostori su se drastično promenile. Na scenu su stupile interaktivne tehnologije, a svaka firma koja želi da ide u korak sa konkurencijom mora da prati trendove. Interaktivni ekrani i druga tehnologija mogu svrstati vaš štand u grupu najposećenijih i što je možda još važnije, mogu učiniti da upravo vaš štand ostane u glavama posetilaca kao mesto na kojem su videli i čuli nešto novo. Iskoristite sajamsko predstavljanje ne za prodaju pojedinačnih proizvoda, mada i to možete raditi, već pre svega kao priliku da predstavite vaš brend.
Ako imate dovoljno prostora napravite kutak za opuštanje
Galama i gužva su uglavnom neizbežni na sajmovima. Ono što bi vas moglo razlikovati od drugih štandova je kutak za opuštanje gde ćete ugostiti zainteresovane posetioce ili možda ukazati poštovanje nekom starom klijentu. Sajmovi ne služe samo za upoznavanje novih klijenata, već i za održavanje dobrih odnosa sa starim. Najzad, vaši gosti mogu biti i predstavnici neke druge firme koja se predstavlja na sajmu. Iako se na prvi pogled čini da su sve firme na nekom sajmu konkurencija jedna drugoj, možda postoji obostrani interes u zajedničkom nastupu na tržištu. A sajam može biti idealno mesto da se ostvare prvi kontakti.
Prostor za opuštanje ne mora da bude velik, dovoljno je da stanu dve ili tri manje stolice i kafe stočić. Ponudite gostima čaj, domaću kafu ili espreso iz automata i otpočnite razgovor. Kutak za opuštanje je odličan način da privučete više potencijalnih klijenata, pa čak i da od njih dobijete neke jako bitne povratne informacije o vašem poslovanju. Na primer, ako su posetioci već korisnici vaših proizvoda i usluga, upravo ovo je način da saznate šta im se dopada i gde misle da se vi kao prodavac možete popraviti. To su jako bitne informacije za unapređenje vašeg poslovanja.
Neka vaš štand bude tematski
Ako zaista želite da privučete poglede i ljude na svoju prezentaciju, recite zbogom klasičnom tipu štandova. Kreirajte temu koja dočarava vaše poslovanje. Možda će vam za tu realizaciju biti potrebno malo više vremena, ali kalendar sajmova je unapred definisan pa se lako možete pripremiti za manifestaciju iz vaše oblasti.
Ako se, na primer, bavite prodajom veštačke trave, vaš štand može imati dizajn malog igrališta. Postavite veštačku travu, a u uglovima izložbenog prostora korner zastavice sa logom vaše kompanije. Pult na kojem ćete dočekivati zainteresovane posetioce može biti u obliku gola. Dakle, asocirajte prolaznike na ono čime se bavite. Čak i da im ne treba vaša usluga, ako lepo i tematski dizajnirate štand i izađete iz okvira, posetioci će poželeti da se fotografišu ispred vašeg izložbenog prostora i podeliće fotografiju na društvenim mrežama. A zar to nije ono što želite? Da doprete do što većeg broja ljudi.
Integrišite društvene medije u vaše sajamsko predstavljanje
Veoma je važno da vaš tim ostane aktivan na društvenim mrežama tokom trajanja sajma, a ne samo pre ili u jednom njegovom delu. Povezivanje društvenih medija sa vašim izložbenim prostorom može se pokazati kao veoma koristan i efikasan marketinški potez. Obavezno u pozadini ili na nekom od panoa koji imate prikažite haštag, kako bi posetioci sajma lakše pronašli vaš sadržaj na internetu.
Delite fotografije vašeg štanda na društvenim medijima. Čak možete postavljati i kraće video materijale sa važnim temama, najbitnijim detaljima štanda ili jednostavno nasmejanim i veselim članovima tima koji predstavlja vašu firmu na sajmu.
Takođe, za vreme trajanja sajma odlično bi bilo da na platformama društvenih mreža organizujete neko takmičenje. To će dodatno naterati posetioce da se zaustave na vašem štandu.
Imajte na umu da ne postoji savršena formula za uspeh na sajmovima. Mnogo je faktora koji utiču na to koliko posetilaca će svratiti baš na vaš štand, ali neke od ideja koje smo vam izneli dokazano mogu povećati broj zainteresovanih ljudi za vaše proizvode i usluge. I na kraju, zapamtite, sajmovi služe za prezentaciju, ali i za uspostavljanje odnosa sa vašom ciljanom publikom. Stavite se na njihovo mesto.
Tajna posećenosti leži u odgovoru na pitanje: “Zašto bih posetio ovaj štand - šta ga čini boljim od ostalih?”
komentara (0)