Kako reagovati na negativne komentare na sajtu ili blogu?

Kako reagovati na negativne komentare na sajtu ili blogu?

 

Čini se da je danas u ovom digitalnom dobu najlakše postati kritičar onoga što nam se ne sviđa. Dok surfujemo po internetu možemo sa lakoćom postavljati komentare i deliti kritike po blogovima, stranicama, forumima i društvenim mrežama, ali  pitanje je gde prestaje poželjna kritika koja konstruktivo deluje, a počinje ono što nazivamo hejtovanjem.


Kritika i nedostatak samokritike


Definicija kritike je mnogo, a sam prevod grčke reči “kritike” od koje je nastala znači ocenjivanje, veština ocenjivanja, tj. utvrđivanje i razlikovanje onogo što je dobro ili vredno od onoga što je loše.

Poznata je Aristotelova rečenica koja nam najbolje može objasniti značenje reči kritika, a ona glasi: “Postoji samo jedan način da izbegnete kritiku - ništa ne radite, ništa ne govorite i budite ništa”.

Dakle, kritiku je nemoguće izbeći ukoliko nešto radimo, a pogotovo ako to radimo javno i gde svako ko je taj rad video ima mogućnost da ostavi komentar i iskaže svoje mišljenje. Da vidimo sada šta psihologija nudi kao rešenje kada se nađemo u situaciji da nas neko kritikuje ili što bi mladi rekli “hejtuje”.

Po savetu većine psihologa najbolje je:

  • da se kritika nikada ne shvata lično
  • da se uvek trudimo da u tome što radimo damo svoj maksimum
  • da znamo da niko od nas nije savršen i da svako ima pravo na svoje mišljenje


A sada da se vratimo na to kako se nositi sa kritikom i negativnim komentarima razne vrste na našem sajtu ili blogu?


Ono što je većini ljudi svojstveno jeste da kritiku doživljavaju kao uvredu i napad i to uglavnom sa sobom nosi nezadovoljstvo, nesigurnost pa čak i povlačenje dok kod nekih izazove i protivnapad i zauzimanje odbrambenog stava.

Prva i najčešće zastupljena reakcija jeste potpuno ignorisanje negativnog komentara ili njegovo hajdovanje (skrivanje), a u najgorem mogućem scenariju i brisanje.

Sve te opcije nisu dobre jer na taj način ne možete rešiti nesporazum i možete izazvati još više negativnih emocija kod kritičara. Dakle najbolje što možete da uradite kada vam neko na stranici ostavi negativan komentar jeste da napišete korektan odgovor bez negativnog tona.

Ne kaže se za džabe da lepa reč i gvozdena vrata otvara, prema tome, pokušajte da odgovorite na komentar sa poštovanjem, da bude konstruktivan i po potrebi stručan komentar u što smirenijem tonu i osobi koja je uputila komentar ukažete da niste u fazonu svađanja.

U situacijama kada je nemoguće rešiti “konflikt “ na taj način, prebacite komunikaciju na “Inbox“ ( ili e-mail) i zamolite osobu koja je uputila negativan komentar da vam šire objasni njegov problem kako biste zajedno došli do prihvatljivog rešenja.

Kažu da upotreba reči kao što su “hvala” i “izvini” u 95% slučajeva smiruje situaciju.

Nažalost postoje i situacije kada morate kao moderator obrisati komentar a to je kada se radi o rasističkim, šovinističkim komentarima ili bilo kojim komentarima koji pozivaju na mržnju.

Ti slučajevi nisu tako česti, ali treba pomenuti da u tim situacijama ne treba ulaziti ni u kakvo objašnjavanje, jer može potrajati do sledeće objave na blogu. Šalu na stranu, dakle važno je razgraničiti i raspoznati kada je kritika konstruktivna i upućena sa dobrom namerom, a kada ne služi ničemu osim da uvredi i ponizi.


I da zaključimo


Nemojte bežati od negativnih komentara na stranici koju uređujete, njih treba posmatrati kao priliku da svojim pratiocima pokažemo da smo tu za njih, da bolje sagledamo i poboljšamo svoj rad. Potrudite se da svaku kritiku prihvatite konstruktivno kao feedback, a ne lično i emotivno, uostalom jedino tako možemo i da napredujemo, kako poslovno tako i u životu.

Nadamo se da vam je tekst bio koristan i da nećete ostaviti neki negativan komentar, šalimo se naravno!  Podelite sa nama mišljenje o ovoj temi ili nam prenesite neko svoje iskustvo u vezi sa kritikom ili negativnim komentarima na stranici koju vodite. 

 

komentara (4)

  • Crvenkapica
    Crvenkapica

    Svaki komentar ima neku svju težinu, pa bio on dobar ili loš. Dobar daje podsticaj za dalji rad, dok loš može da ukaže na "grešku", na neki drugi pogled koji nam ranije nija pao na pamet, tako da može da bude veoma konstruktivan. Ipak, ima i onih koji su klasičan akt hejtera, koji to rade iz ko zna kojih razloga, što uglavnom mnogo više govori o njima samima nego o samom predmetu komentarisanja. Hejteri hejtuju, ponekad iz ljubomore, jer su svesni da sami nisu u stanju da napišu ili urade tako nešto, a ponekad jer žele da uzdignu nekog drugog a omalovaže vaš rad samo zato što je vaš. Razlozi su uglavnom vrlo lične prirode. Gledam da se ne uzbuđujem, ako mogu odgovorim konstruktivno na negativan komentar, ako mislim da nema svrhe, samo se zahvalim. U rasprave ne ulazim, jer to je upravo ono što bi oni želeli, a tu satisfakciju im nikada ne dajem. Odlična tema i odličan tekst. Bravo! :)

  • boki14
    boki14

    ja generalno smatram da sve komentare treba pustati, jer da bi imali pravi diskurs on mora biti pusten da ide slobodno, a ne da admini kontrolisu sve sto se pise. naravno, neke ekstermno pezorativne ili besmisleno bezobrazne komentare ne treba pustati, ali sto se mene tice sve ostao dolazi u obzir

  • mrgud
    mrgud

    kritike da ali hejt nikako! bez konstruktivnih kritika svet se ne bi pomerao tako brzo unapred. a sa hejtom ili govorim mržnje ide se unazad

  • Invasion
    Invasion

    Zanimljiv tekst, danas zaista ima gomila hejtera po netu, posebno na Facebooku i Twitteru. Valjda im je dosadno, a nemaju sa kim da se svadjaju...Kada su kritike konstruktivne, onda su ok, cak i pozeljne.

Dodajte komentar