Najbolji marketinški kanali za nastup na Internetu
Za većinu vlasnika manjih i srednjih firmi budžet za marketing je ograničen ili po naški nema para za sve kanale oglašavanja. Makar se tako u javnosti prikazuju. Dobar deo njih marketing još uvek doživljava kao trošak a ne kao investiciju.
Za one koji marketing doživljavaju kao poslovnu priliku i pametnu investiciju pokušaćemo da osvetlimo neke bledunjave delove slagalice zvane marketinški kanali zbog kojih verovatno 90% sajtova nikada neće ni imati pravu šansu da ostvari svoje potencijale. A možda bi sa pametnim izborom kanala za marketng moglo nešto više učiniti u borbi za pozicije sa divovima na Internetu.
Kako sa tekućim budžetom odabrati najbolje marketinške kanale za nastup na Internetu?
Kada bi odgovor na ovo pitanje vredeo onih čuvenih milion možda bih mogao da se prijavim kod tog čike "odgovor za milion dolara".
Zaista, odgovor više nije neka nebeska tajna, niti mudrost, već ekspertsko znanje koje poseduju agencije za digitalni marketing. Ne sve, ali neke sigurno.
Jedan simpatični razgovor sa vlasnikom firme i sajta koji je rešio da osvoji Internet otprilike je tekao na sledeći način:
Vlasnik: "Imamo sajt i hoćemo da ga pozicioniramo ispred konkurencije. Hoćemo da nam date ponudu za plaćene oglase kako bi privukli kupce. Ako to bude uspelo onda ćemo da ulažemo i u SEO odnosno optimizaciju za pretraživače."
Neko iz agencije: "U redu, samo da proverimo. Vi niste poznat brend, ne radite digitalni marketing, ali biste želeli početi sa plaćenim oglasima, a ako budete imali povrat novca uložiti ga u optimizaciju sajta tj. SEO?"
Vlasnik: "Da! To je ideja."
Neko iz agencije: "Nisam siguran da imamo optimistične vesti za taj pristup ..."
Želje su jedno a život nešto sasvim drugo
Ne mali broj vlasnika sajtova ima lažno optimistične vizije da može pokrenuti novi sajt, novi brend, malo ga reklamirati putem društvenih mreža i eto meni para za mesec dva dana. Da raščistimo. U 99.9879% to je iluzija. Možda se nekome posreći iz ko zna kog razloga, ali verovatnoća uspeha sa takvom strategijom bi bila slična onoj da odigrate neku loto kombinaciju i očekujete glavnu nagradu. Ne biva to tako.
Napomena: Možda neko učini značajan uspeh na Internetu sa oruk ad hok strategijom, ali to je izuzetak a ne pravilo. Nije baš uputno igrati lutriju sa sopstvenim biznisom i nastupom na Internetu.
Ono što sa velikom verovatnoćom možemo reći je da ako nedovoljno brendirana firma svoj nastup bazira na Facebook i Google oglasima, u bilansu će imati negativan povrat ili negativan ROI.
Važi i sledeće da ako vlasnici ulažu isključivo u pisanje tekstova bez rada na povećanju svesti o njihovom brendu i onpage+ofpage SEO, teško da mogu očekivati da ostanu u plusu.
Kako odabrati marketinške kanale?
U eri društvenih mreža povodljivost zbog popularnosti kanala oglašavanja je loša osobina. Greška koja vas može koštati novaca i vremena.
Svi danas znaju za Facebook, Google Ads, Instagram, You Tube pa onda idemo i mi. Prosečan vlasnik firme je načuo i za digitalni marketing, SEO, e-mail marketing ali pošto ga ne razume i ne poznaje ne želi da previše razmišlja o njemu. Tu su socijalne mreže, lepe fotkice za Instagram i eto para. Zamalo i bezmalo.
Šta ono beše sinergija
Ne verujte Miki, Peri ako ne umeju da vam argumentovano pokažu da je njihova strategija u skladu sa standardima industrije.
Argumentovano podrazumeva da umeju da istraže konkurenciju i daju realnu sliku vaših šansi u odnosu na sajtove konkurencije.
Web sajt je proizvod koji mora biti utegnut i konkurentan. Jeftini WordPress besplatni šabloni koji se posle nekoliko meseci zaguše sami od sebe deluju vizuelno skoro pa savršeno. Vizuelno više nije dovoljno. Potrebno je UX i UI optimizovano rešenje sajta.
Nastup preko pojedinačnih kanala nije dovoljan.
Sinergija u ovom slučaju podrazumeva da u skladu sa industrijom u kojoj se pozicionirate, iznađete optimalnu strategiju ulaganja u različite marketinške kanale. I da umete da upravljate levkom konverzija, srpski se kaže fanel prodaje.
Nikad čuli za levak konverzije?
Krajnje je vreme da angažujete agenciju za digitalni marketing. Makar da savladate terminologiju i znate da nastup na Internetu nije u fazonu improvizacija. Marketinški kanali koje ne smete da preskočite su:
- SEO optimizacija (onpage+offpage)
- Socijalne mreže
- Email marketing
- PR
- Influenseri
Zašto je ovakav pristup bolji?
Jednostavno je. Kada radite na ovaj način onda su i troškovi manji. Za manje novca dobijate veći povrat, kako u pogledu cena klikova, tako i u povratu od SEO, odnosno ROI od plaćenih oglasa. Ima li logike? Ima. Kada bi bilo drugačiji digitalni marketing kakav poznajemo ne bi postojao a pogotovo ne Google rezultati pretrage.
Možda ne znate
Veliki, mislimo najveći igrači na polju Internet oglašavanja, kao što su Facebook i Google oglasi, imaju drugačije poglede na svet od vas. U prevodu, njihova politika ima trend da maksimiziraju svoje marže a da minimiziraju vaš povrat. Surovo ali istinito.
Odakle sad taj trend velikih?
Evolucija sadržaja, evolucija broja firmi i sajtova koji koriste njihove usluge, koji su spremni da plaćaju i na kraju fin i ugodan maltene monopolistički uticaj. Idealno za njih, ali ne i za one koji plaćaju njihove usluge oglašavanja. Pripremite se da za više vašeg novca uloženog u plaćene servise dobijete manje nego prethodnih godina.
Maraton
Uspeh ne dolazi preko noći. Ni preko dana. Pogotovo ako ste na početku sa svojim brendom ili proizvodima i tražite svoje mesto pod virtuelnim suncem. Spremite se za dugu vožnju. I spremite se za fajt ili borbu sa divovima u skoro pa svakoj industriji.
Kreativnost
Niste sami i niste jedini. Ako uspete da se izvučete iz šablona i navika konkurencije imaćete veću šansu za uspeh. Svaki marketinški kanal ima svoje standarde, finese. I treba im se prilagoditi u cilju maksimiziranja efekata ulaganja. Društvene mreže su još uvek neiscrpno mesto za promovisanje vašeg brenda, vaših sadržaja. Rečju, povećanje svesti kod vaših ciljnih potrošača o vašem brendu. Ne očekujte veliki organski saobraćaj i nastojte da se udenete u što više relevantnih grupa.
Marketing koji daje rezultate
Nije svaki marketing uticajan i ne daje svaki marketing očekivani povrat investicija. Koji marketinški kanali su dobitna kombinacija?
Različiti su odgovori na ovo pitanje. Za neke industrije to su blogovi, relevantni web sajtovi, za druge mejling liste, društvene mreže, podkasting, youtube kanali, za neke treće to je organizacija događaja, webinari, klasični mediji. Svi ti kanali ili njihova kombinacija, tj. sinergija, imaju za cilj da dopru do vaše publike, vaših ciljnih kupaca.
Male tajne velikih
Šta većina firmi ne radi?
PR tekstovi na velikim portalima, tekstovi u časopisima industrije, pametno osmišljen i predstavljen podcast.
Sponzorisani lokalni događaji.
TV, štampani mediji. Radio stanice, internet radio stanice.
Kanala za marketovanje koliko god želite. Da ne idemo dalje. Mnogo toga što se kod nas i ne razmatra u marketinškim planovima vlasnika sajtova.
Velike tajne malih
Ulaganje u SEO. Ovaj grafik kaže više nego svi radnici u kol centrima u Srbiji.
I na kraju
Marketing je moćan alat bez koga se ne može. I previše složen da se bez znanja i iskustva borite sa konkurencijom. Prepustite to agenciji koja zna da upravlja marketinškim alatima i pravi pozitivan ROI tj. povrat sredstava.
Potražite firme koje imaju reference u visoko konkurentnim industrijama i koje su se izborile na tržištu. A to znači da znaju kako da od 1 vašeg dinara naprave makar 2. A to je već nešto.
tika taka
ako se po jutru dan poznaje onda je TikTok pregazio konkurenciju bar u pogledu reklamiranja na drustvenim mrezama.
Srecko
Nije dovoljno imati sajt da bi bio primecen mora se raditi SEO optimizacija.
Milica
Doći će, valjda, i taj dan, da ljudi počnu da shvataju da bez SEO optimizacije nema nekog uspeha. Da, baš to, misle da je dovoljno da po šablonu naprave sajt, i da sve počne da dolazi samo od sebe. A sajt se zaguši jer ga i ne održavaju, kao da će sve to da radi samo, bez uloženog dinara. A sve se svodi na - "kol'ko para - tol'ko muzike".
Dodajte komentar