Šta morate znati o upravljanju marketing sadržajem?

Šta morate znati o upravljanju marketing sadržajem?

 

Razbiti content marketing u manje delove


Plasiranje brendova, proizvoda i usluga na internetu postaje sve popularnije - od dijetetskih suplemenata do različitih aparata, internet marketing je ogroman biznis.

Postavlja se pitanje kako optimizovati kreiranje sadržaja na internetu u skladu sa zahtevanim vremenom i kvalitetom. Tu se javlja potreba sa marketingom sadržaja - content marketing-om.

Ukoliko čitate ovaj tekst onda se verovatno na neki način već sad bavite content marketingom. Možda čak niste ni znali koliko stvari koje radite su deo content marketinga.

U svakom slučaju, svako od nas ko piše sadržaj za internet zna da taj proces nije jednostavan i da postoji nekoliko bitnih koraka koje radimo pre nego što uspešno završimo i pustimo našu objavu.

Prva stvar koji treba da znamo je da naš marketing sadržaja odnosno content marketing treba biti razbijen u više delova kako bi bio efektivan. Ustvari, to je i njegova poenta. 

Sada, kada to znamo, vreme je da navedemo koje su to neke od ključnih faza ovog procesa kreiranja i dokumentovanja sadržaja.
 

I faza content marketinga -  odabir teme i ključnih reči


Možemo da pretpostavimo da je svakom od nas ko piše sadržaj prvi korak ustvari sledeći - odabrati temu

Sada kada imamo temu na koju želimo da pišemo mi krećemo u sledeću fazu - istraživanje ključnih reči. Da li koristimo različite alate - Google, SERP, isečke sa pitanjima ili isečke sa preporučenim upitima već zavisi od ličnih ukusa i od alata koji se koriste.



 

Koju ključnu reč izabrati, i kako je prilagoditi za naslov?

 

Prilikom pravljenja ovog teksta neki od alata koje smo mi koristili kako bi dizajnirali naslov i tematiku ovog teksta možete videti u primerima ispod:


Cintent marketing 2
 

Kao i provera Google trendova za relevantne upite vezane za ovu tematiku:


Content marketing 3
 

Za dublju analizu problematike kreiranja naslova i odabira ključnih reči sugerišemo vam da pogledate sledeći članak koji se bavi optimizacijom naslova.

Sada, kada smo se odlučili za temu i istražili ključne reči koje želimo da obrađujemo mi smo već zagazili u content marketing.
 

II korak content marketinga - odabir adekvatnog formata sadržaja


Imamo temu, i imamo naše ključne reči i vreme je da odaberemo adekvatan format koji će na najbolji način dopreti upravo do one publike koju naša tematika i zanima.

Da li će to biti objava na blogu, kreiranje landing page-a, ili video zapis zavisi od više faktora. Šta vašu ciljnu grupu zanima, koje platforme najviše koriste, u kojem formatu će vaš content najbolje biti predstavljen itd.


Content marketing 4
 

Video format, blog ili nešto treće?
 

Content marketing platforme sadrzaja


III korak content marketinga - skica i kalendar, da ili ne?


Mnogi od nas su početku a verovatno i kasnije pisali sadržaje bez skice.
 

Pisanje bez skice uglavnom nije dobra ideja. Šansa da propustite bitne stvari, da smanjite potencijalni kvalitet sadržaja kao i da generalno napravite haos od vašeg sadržaja se povećava bez skice.


Kada ne postoji jasna ideja kako će rad izgledati kada bude gotov dovodi do niza ovakvih problema. Ni vi sami kao autor nećete znati tačno u kom pravcu idite dok sve ne završite a tada će najverovatnije postati jasno da se dosta stvari mora popraviti. Na ovaj način se gubi i vreme i živci. 

Content marketing skica i kalendar

Ovo znači da osim ukoliko niste sposobni da čitavu problematiku držite u glavi sa jasno razrađenim idejama o tome gde ide gde, najbolje je da pravite skicu pre nego što krenete da pišete bilo kakav sadržaj.

Content marketing je upravo tu da nam objasni da postoje lakši načini od planiranja i držanja svega u glavi, već da treba koristiti planere i kalendare kako bi vaš proces kreiranja sadržaja bio kvalitetniji i brži.
 

Ovo postaje posebno bitno ukoliko sarađujete sa drugim ljudima, inače nekorišćenje kalendara može dovesti do različitih organizacionih problema.


IV korak content marketinga - vizuelni sadržaji


Svi koji rade na internetu znaju za neverovatni značaj vizuelne predstave vašeg sadržaja. Ovo je toliko samo očigledno da nema ni razloga previše se zadržavati na temi zašto je vizuelni sadržaj bitan.
 

Marketing sadrzaja unikatni vizuelni sadrzaji


Unikatni vizuelni sadržaji značajno olakšavaju prodor vašem sadržaju i čine bitan faktor content marketinga...

Međutim, ono što jeste bitno je kako efektivno i kvalitetno kreirati taj sadržaj.

Bilo da su to:
 

  • grafici,
  • infografike,
  • različite slike ekrana (screenshotovi)
  • ili interesantni grafički prikazi relevantni za temu.


Ukoliko se odlučite da sve ovo sami radite, čak i da imate neophodne veštine - to će samo povećati neophodnu količinu vremena koju ćete morati da potrošite kako bi kompletirali vaš sadržaj.

Poenta content marketing-a je upravo u pravilnom raspoređivanju vremena i zadataka na adekvatan način.

Zato je preporuka imati dizajnera koga možete angažovati kada su vam nepohodni grafički elementi za vaš sadržaj. Ukoliko nemate stalnog dizajnera koji radi za vas, uvek možete na internetu pristupiti velikom broju freelance umetnika i dizajnera koji bi sigurno mogli povoljno da urade ovaj posao za vas.

Sada kad smo prešli neke od glavnih faza procesa kreiranja sadržaja i kako content marketingom možete poboljšati ovaj proces, vreme je za neke druge savete koji vam mogu pomoći kod kreiranja sadržaja.
 

BONUS SEKCIJA - Content marketing


1. Optimizujte vaš content marketing tako što ćete pisati o stvarima sa kojima imate iskustvo i znanje


Možda ovaj savet deluje logično na prvi pogled, ali začudili bi se kada bi znali koliko ljudi na internetu piše o stvarima o kojima u stvari i ne zna previše.

Parafraziranje jednog te istog možda jeste norma na internetu, ali kada želite da napravite stvarno kvalitetan sadržaj - ključna stvar u vašem content marketingu treba da bude rad na temama o kojima imate lično iskustvo i znanje. 

Publlika će prepoznati ovakav rad i nagraditi ga saobraćajem, što će onda takođe prepoznati i pretraživači i nagraditi vas pozicijama u SERP-u.

Za primer možemo navesti jedan ovakav tekst - iskustvo o prečistaču vazduha jednog korisnika.
 

2. Recikliranje sadržaja


Još jedna aktivnost kojom možete da upotpunite vaš content marketing je tzv. "recikliranje" sadržaja.
 

Ukoliko imate dobro plasiran i visoko-kvalitetan sadržaj na jednoj platformi (npr. blogu) šta vas sprečava da taj kvalitetni sadržaj plasirate negde druge? 


U prevodu, ovo znači da umesto da lomite glavu i trošite vreme neprekidno na stvaranje ili dokumentovanje novog sadržaja, uzmite stari sadržaj i dajte mu novu platformu - blog u video, video u tekst isl.

Na ovaj način ne samo da ćete bolje optimizovati vaš content marketing već ćete i biti u mogućnosti da novim publikama predstavite vaš kvalitetan sadržaj.

Odličan primer recikliranja sadržaja u smislu content marketing-a može biti sledeći video - iskustvo jedne korisnice o prečistaču vazduha u video formi. Ono što je relevantno je da je ovaj video prvo bio u obliku bloga, da bi zatim bio "recikliran" i kao video zapis, odnosno vlog.
 

 

3. Idealni sadržaj vašeg content marketing tima

 

  • Promoter sadržaja - kao što ime sugeriše, posao promotera sadržaja je da proširi priču o vašim objavama. Ovo može biti preko email outreach-a, newslettera, ili pravljenje promovisanog sadržaja na Fejsbuku kao što je booster post isl.
  • Programer - osoba koja može da unosi promene na nivou koda u vaš blog. Naravno, i teme za wordpress imaju svoje vreme i mesto, ali ukoliko želite da imate blog ili sajt sa jedinstvenim izgledom, onda će vam definitivno biti potreban profesionalni programer.
  • SEO ekspert - osoba koja je zadužena da nađe prave ključne reči za objave i da se postara da je svaka objava optimizovana u pogledu ključnih reči.
  • Koordinator sadržaja - Ovo je u suštini projekt menadžer koji je fokusiran na proizvodnju sadržaja. On je zadužen da se postara da su svi relevantni  elementi sadržaja tu, pre nego što objava ode "na live".
  • Urednik - urednik je u suštini još jedan par očiju koji pregleda vađ sadržaj. Na ovaj način finalni proizvod će biti bez grešaka u kucanju, nejasnih rečenica isl.
  • Analitičar performansi - Uloga ovog radnog mesta je da otkrije šta je ono u čemu vam dobro ide kako bi onda mogli još više da se fokusirate na to. Metrike u ovom polju zavise od vaših ciljeva, recimo za vaš blog to može biti broj komentara na novim objavama u kratkom roku. U dugom roku ovo mogu biti povratni linkovi sa drugih relevantnih sajtova i organski saobraćaj. Naravno, vi sami odlučujete šta je relevantna metrika uspeha za vaš sadržaj.
  • Dizajner - osoba koje može da kreira ilustracije, vizuelne sadržaje, skrinšotove, slike sa društvenih mreža i ostale dizajn materijale koji su vam potrebni.
  • Osoba koja se bavi podacima - ukoliko radite studije slučaja, ili analize različitih industrija trebaće vam neko ko će raditi brojeve. Odnosno, treba vam neko ko može tačno da izračuna i predstavi podatke.

Ako ste pronašli nešto što bi vas motivisalo da podelite sa nama vaše iskustvo ili da porkomentarišete tekst pozivamo vas da to učinite.

 

komentara (7)

  • na praksi
    na praksi

    dosadnjikavo. jedan dobar primer sa desetim delom teksta bi bio ubitacnije od ovog teksta. nekada trud i ulozeno vreme nisu dovoljni - elem - treba jos nesto.

  • registrator
    registrator

    tekst je edukativan. pohvala za trud

  • domestos
    domestos

    tekst od 1 do 5 neka prosecna trojkica. i to vise za trud nego za korisnost jer mi se cini da je ovo malo pr za trece sajtove

  • invazija
    invazija

    Lepo objasnjeno i korisno. Vezano za razliku izmedju content marketinga ili copywritinga - content marketing sluzi vise za sticanje poverenja kod ciljne grupe, ne nuzno za prodaju, dok copywriting vise koriste firme za prodaju.

  • šone sa reke
    šone sa reke

    @Neša iz bare ima tu sličnosti ali su razlike prevelike. Ajmo redom. Svi ljudi imaju dve noge, ruke i glavu nekako najnormalnije. Ali samo mali broj uspe u životu. Ako pod uspehom podrazumevamo istu stvar. Svi tekstovi imaju kopirajting ali mali broj doživi da su najbolji u očima onih koji rangiraju tekstove a to su mašine, odnosno algoritmi, ili AI. Upravo neke nazovi sitnice u content marketingu mogu da učine da neki tekstovi budu zanimljiviji za one koji ih traže a to znali i za mašine. Sličnosti uvek postoje ali rad na razlikama pravi razliku između uspešnih i neuspešnih.

  • Crvenkapica
    Crvenkapica

    Tekst koji tera na razmišljanje... Veoma je lepo rečeno ono u bonusu pod 1 - Optimizujte vaš content marketing tako što ćete pisati o stvarima sa kojima imate iskustvo i znanje. Previše je ljudi koji pišu o stvarima o kojima znaju malo ili ni malo. Snalaze se, ali ni sami ne kapiraju ono o čemu pišu. A to se uvek oseti, pa samim tim i ne deluje privlačno za čitaoce. Preleteće tekst i vrlo brzo napustiti sajt, što nam sigurno nije cilj. Ne možemo svi da znamo sve, niti nam svaka tema "leži". Ipak, neke stvari mogu da se nauče, a neke je možda bolje prepustiti nekom drugom. Ni u magazinima se ne bave svi novinari svim temama. A ideja pod 2 - Recikliranje sadržaja, je zaista dobra ideja. Možda smo se nekom temom u nekom momentu bavili, pa napisali nešto što je korisno, ali je ostalo negde u prošlosti. A opet, danas se mnogo više gleda i sluša, nego što se čita. Nažalost, tako je. Obraditi to ponovo na neki drugi način znači da ćete tekst predstaviti nekoj drugoj publici, što samim tim može i da dovede neke sasvim nove klijente. U svakom slučaju, ko god je odlučio da se bavi marketingom, mora da bude spreman da stalno uči nove stvari, da bi bio u toku sa dešavanjima i potražnjom na tržištu.

  • Neša iz bare
    Neša iz bare

    Marketari su prepuni novih pojmova i termina. Moj utisak je da time samo povećavaju zbrku i time kao pojačavaju utisak o svom znanju i umeću. Na primer - koja je suštinska razlika izmedju content marketinga i copywriting-a (https://prva-strana.blogspot.com/2019/09/sta-je-kopirajting.html)? Zar nije to sve isto, naravno da će neko da istekne sve razlike izmedju jednog i drugog termina, ali ja pitam u čemu je SUŠTINSKA razlika? 
    Na kraju sve se svodi na to da li čovek zna da piše interesantne tekstove ili ne.

Dodajte komentar