Šta treba da sadrži dobar blog članak

Šta treba da sadrži dobar blog članak

 

Toliko tekstova, članaka na Internetu. Postavlja se pitanje kako da baš vaš blog bude primećen, rado deljen, da bude viralan, da bude uopšte pročitan?

Na ovoj stranici pokušaćemo da damo odgovor na to pitanje od ne samo milion dolara.

Naravno da to nije uopšte lako. Pre svega treba biti zanimljiv, informativan, zabavan. Ali pored svega toga, potrebno je da blog ispunjava i sadrži određene tehničke elemente. 

Ovo je lista sa 10 najvažnijih elemenata koju svaku post koji drži do sebe mora da ima:

  1. Naslov
  2. Podnaslovi
  3. Uvod
  4. Glavna slika
  5. Tekst
  6. Linkovi
  7. Multimedijalni sadržaji
  8. Zaključak
  9. Društvene mreže
  10. Komentari

 

U nastavku ćete dobiti našu analizu svakog od gore pobrojanih faktora.


Šta čini dobar blog

 

Naslov


Naslovi su možda najvažniji elementi nekog bloga. Razlog: današnji čitalac na Interentu ne želi da gubi previše vremena, ukoliko ga naslov ne privuče u roku od odmah, on ode dalje.

Kako napraviti dobar naslov koji privlači pažnju? 

Postoji mnoštvo članaka i tutorijala sa koirsnim (i manje korisnim) savetima, ali glavno je da naslovi treba da jasno opisuju o čemu se radi u blog postu, da sadrže od 50 do 60 karaktera, da sadrže glavne ključne reči (ovo je važno za SEO kako bi i mašine mogli lakše da ga pronađu i indeksuju), da budu stavljenu u H1 tag (neobično važno za SEO) i/ili ostale elemente koji su detaljno opisani u ovom tekstu. 

Napomena: Nema varanja! Izbegavajte u širokom clickbait naslove, koji nemaju veze sa tekstom i imaju za zadatak da vas prevare da kliknete na njih. Neka ot rade tabloidi osim ako niste i vi u toj kategoriji.


Podnaslovi


Privukli ste pažnju, ali potrebno je zadržati je. Dobro strukturirani podnaslovi pomažu u tome. Tekst posta, odnosno bloga razbijte na logičke delove i svaki od njih adekvatno imenujte preko podnaslova.  I to ne samo za tekuće već i za blogove koje ste već napisali. 

Taj trud će vam se itekako isplatiti!

Podnaslovi treba da budu formatizovani u H2 ili H3 tagove. Kao i kod naslova pazite da ne budu predugački i da sadrže relevantne kjučne fraze. 


Uvod


Još uvek se posetilac dvoumi da li da se zadrži na vašem blogu ili ode daleko od njega. Naslov i podnaslovi su ga privukli, ali potrebno je uvesti ga u priču. Za to služi uvod u blog. Možda su naslovi najvažniji, ali nisu ništa manje važni ni uvodi. Zato im posvetite pažnju, odvojite vreme i energiju kako bi napravili dobar uvod koji će objasniti sadržaj i ciljeve vašeg posta, koji će da zainteresuje posetioce.  


Glavna slika


Misli se na sliku koja na neki način opisuje post na blogu. Od nje se traži da jednim pogledom na nju, posetiocu bude jasno o čemu se tu radi. Naravno, ponekad je to nemoguća misija, ali mašta i kreaitvnost pomažu u ovom slučaju.

To može da bude i infografika, crtež, ilustracija, grafikon. 

Velika je greška staviti neku sliku koja već postoji na stotinaam drugih strancia ili još gore, koja nema veze sa tekstom (iako se neki autori kunu u fantastičan efekat neutralnih slika). Ipak je postavljanje originalne i relevnannte fotografije ispaltivija investicija. 


Tekst ili telo bloga


Stigli smo da “mesa”, ili do tela odnosno do pravog sadržaja vašeg bloga. Veština pisanja tekstova se naziva copywriting. Za pisanje dobrog i čitljivog teksta, teksta koji vole i čitaoci i pretraživači, je potrebno znanje, talenat i veliki rad.

Pisanje teksta takođe podrazumeva primenu određenih standarda kao štu su sledeća:

  • koristite jasne i kratke rečenice (blogovi nisu naučni radovi, treba da budu jasni, precizni, zabavni i informativni)
  • tekstovi treba da imaju optimalnu dužinu (u zavisnosti od teme od 1500 do 2000 reči, u svakom slučaju ne manje od 450)
  • težite da broj ključnih reči bude oko 1%, ni previše malo ni previše gusto
  • koristite nabrajanje

 

Linkovi


Preko postavljanja i građenja linkova se povećava vrednost bloga (ili smanjuje, ako su oni loši i nekvalitetni) i pomaže se njihovo dalje širenje. Stavljajte linkove ka drugim blogovima koji će pojasniti temu o kojoj pišete, ka nekim uslugama ili proizvodima, obavezno navedite izvore vaših informacija, povežite vaše starije blog postove, itd. 


Slike, video zapisi i ostali medijski elementi


Samo tekst na blogu deluje suvoparno, dosadno i neatraktivno. Zato koristite medije - slike, fotografije, ilustracije, infografike, grafikone,  video ili audio materijale, itd. Oni će učiniti post interesantnijim i informativnijim. Kao i kod glavne slike, najbolje rezultate postižu originalne slike ili videa. 


Zaključak


Preporučuje se da na kraju teksta bude rezime celog članka gde ćete u kratkim crtama ponoviti i podvući najvažnije zaključke vašeg blog posta. 
Dodajte i poziv na akciju (Call-To-Action), link koji vodi na odredišnu stranicu gde prodajete nešto, gde posetioci mogu da se pretplate na vaš blog i slično. 


Društvene mreže


Blogovi se najbrže šire kroz društvene mreže. Zato obavezno otvorite profile na njima (najvažnije su Facebook, Twitter, Pintarest, Tumblr, Linkedin, Reddit) i dodajte ikonice preko kojih će vaši postovi da se lajkuju, dele, preporučuju.

Ikonice za delenje treba da budu vidljive. Možete ih postaviti na početku ali i na kraju posta. 


Omogućite komentare


Na kraju blog postova se preporučuje da budu komentari čitalaca. Ne zaboravite na to da nije dovoljno samo postaviti mogućnost komentarisanja, nego i odgovarati na njih

Ne zaobilazite nezgodna pitanja i komentare, već pokušajte da profesionalno odgovorite  na sve i to u najkraćem mogućem roku.
.

komentara (2)

  • hobit
    hobit

    kako god ali tesko je napraviti dobitnu matematiku za blog jer ako pisete o iole poznatim temama toga vec nebrojeno na internetu :( ili da pokusam drugacije: kolicina sadrzaja koji se pojavljuje je proto znacajnu vecinu sadrzaja u startu gurnula u zaborav. da biste bili u nezaboravnom dleu treba vam mnogo toga a ponekad i sportske srece.

  • bora
    bora

    tekst je ok .. ali nedostaje jedna bitna stavka . a to je da sam tekst mora biti bolji ili najmanje u rangu najboljih tekstova .. surovo ali istinito

Dodajte komentar