Šta treba da sadrži dobar blog članak
Toliko tekstova, članaka na Internetu. Postavlja se pitanje kako da baš vaš blog bude primećen, rado deljen, da bude viralan, da bude uopšte pročitan?
Na ovoj stranici pokušaćemo da damo odgovor na to pitanje od ne samo milion dolara.
Naravno da to nije uopšte lako. Pre svega treba biti zanimljiv, informativan, zabavan. Ali pored svega toga, potrebno je da blog ispunjava i sadrži određene tehničke elemente.
Ovo je lista sa 10 najvažnijih elemenata koju svaku post koji drži do sebe mora da ima:
- Naslov
- Podnaslovi
- Uvod
- Glavna slika
- Tekst
- Linkovi
- Multimedijalni sadržaji
- Zaključak
- Društvene mreže
- Komentari
U nastavku ćete dobiti našu analizu svakog od gore pobrojanih faktora.
Naslov
Naslovi su možda najvažniji elementi nekog bloga. Razlog: današnji čitalac na Interentu ne želi da gubi previše vremena, ukoliko ga naslov ne privuče u roku od odmah, on ode dalje.
Kako napraviti dobar naslov koji privlači pažnju?
Postoji mnoštvo članaka i tutorijala sa koirsnim (i manje korisnim) savetima, ali glavno je da naslovi treba da jasno opisuju o čemu se radi u blog postu, da sadrže od 50 do 60 karaktera, da sadrže glavne ključne reči (ovo je važno za SEO kako bi i mašine mogli lakše da ga pronađu i indeksuju), da budu stavljenu u H1 tag (neobično važno za SEO) i/ili ostale elemente koji su detaljno opisani u ovom tekstu.
Napomena: Nema varanja! Izbegavajte u širokom clickbait naslove, koji nemaju veze sa tekstom i imaju za zadatak da vas prevare da kliknete na njih. Neka ot rade tabloidi osim ako niste i vi u toj kategoriji.
Podnaslovi
Privukli ste pažnju, ali potrebno je zadržati je. Dobro strukturirani podnaslovi pomažu u tome. Tekst posta, odnosno bloga razbijte na logičke delove i svaki od njih adekvatno imenujte preko podnaslova. I to ne samo za tekuće već i za blogove koje ste već napisali.
Taj trud će vam se itekako isplatiti!
Podnaslovi treba da budu formatizovani u H2 ili H3 tagove. Kao i kod naslova pazite da ne budu predugački i da sadrže relevantne kjučne fraze.
Uvod
Još uvek se posetilac dvoumi da li da se zadrži na vašem blogu ili ode daleko od njega. Naslov i podnaslovi su ga privukli, ali potrebno je uvesti ga u priču. Za to služi uvod u blog. Možda su naslovi najvažniji, ali nisu ništa manje važni ni uvodi. Zato im posvetite pažnju, odvojite vreme i energiju kako bi napravili dobar uvod koji će objasniti sadržaj i ciljeve vašeg posta, koji će da zainteresuje posetioce.
Glavna slika
Misli se na sliku koja na neki način opisuje post na blogu. Od nje se traži da jednim pogledom na nju, posetiocu bude jasno o čemu se tu radi. Naravno, ponekad je to nemoguća misija, ali mašta i kreaitvnost pomažu u ovom slučaju.
To može da bude i infografika, crtež, ilustracija, grafikon.
Velika je greška staviti neku sliku koja već postoji na stotinaam drugih strancia ili još gore, koja nema veze sa tekstom (iako se neki autori kunu u fantastičan efekat neutralnih slika). Ipak je postavljanje originalne i relevnannte fotografije ispaltivija investicija.
Tekst ili telo bloga
Stigli smo da “mesa”, ili do tela odnosno do pravog sadržaja vašeg bloga. Veština pisanja tekstova se naziva copywriting. Za pisanje dobrog i čitljivog teksta, teksta koji vole i čitaoci i pretraživači, je potrebno znanje, talenat i veliki rad.
Pisanje teksta takođe podrazumeva primenu određenih standarda kao štu su sledeća:
- koristite jasne i kratke rečenice (blogovi nisu naučni radovi, treba da budu jasni, precizni, zabavni i informativni)
- tekstovi treba da imaju optimalnu dužinu (u zavisnosti od teme od 1500 do 2000 reči, u svakom slučaju ne manje od 450)
- težite da broj ključnih reči bude oko 1%, ni previše malo ni previše gusto
- koristite nabrajanje
Linkovi
Preko postavljanja i građenja linkova se povećava vrednost bloga (ili smanjuje, ako su oni loši i nekvalitetni) i pomaže se njihovo dalje širenje. Stavljajte linkove ka drugim blogovima koji će pojasniti temu o kojoj pišete, ka nekim uslugama ili proizvodima, obavezno navedite izvore vaših informacija, povežite vaše starije blog postove, itd.
Slike, video zapisi i ostali medijski elementi
Samo tekst na blogu deluje suvoparno, dosadno i neatraktivno. Zato koristite medije - slike, fotografije, ilustracije, infografike, grafikone, video ili audio materijale, itd. Oni će učiniti post interesantnijim i informativnijim. Kao i kod glavne slike, najbolje rezultate postižu originalne slike ili videa.
Zaključak
Preporučuje se da na kraju teksta bude rezime celog članka gde ćete u kratkim crtama ponoviti i podvući najvažnije zaključke vašeg blog posta.
Dodajte i poziv na akciju (Call-To-Action), link koji vodi na odredišnu stranicu gde prodajete nešto, gde posetioci mogu da se pretplate na vaš blog i slično.
Društvene mreže
Blogovi se najbrže šire kroz društvene mreže. Zato obavezno otvorite profile na njima (najvažnije su Facebook, Twitter, Pintarest, Tumblr, Linkedin, Reddit) i dodajte ikonice preko kojih će vaši postovi da se lajkuju, dele, preporučuju.
Ikonice za delenje treba da budu vidljive. Možete ih postaviti na početku ali i na kraju posta.
Omogućite komentare
Na kraju blog postova se preporučuje da budu komentari čitalaca. Ne zaboravite na to da nije dovoljno samo postaviti mogućnost komentarisanja, nego i odgovarati na njih.
Ne zaobilazite nezgodna pitanja i komentare, već pokušajte da profesionalno odgovorite na sve i to u najkraćem mogućem roku.
.
sveta
Kada procitate neki tekst od pocetka do kraja onda shvatite sta taj tekst treba da sadrzi.
Kopirajter
AI je nešto što će obesmisliti naš rad. Iz mog ugla u sadašnjem trenutku. Ako se nešto ne promeni sve ode dođavola.
nikolicmilica
Jasan i poucan tekst. Znamo sta treba da sadrzi jedan dobar clanak na blogu,po formi. Sadrzina mora biti konkretna,zanimljiva podkrepljena primerima(ili linkovima, zasto da ne). Bitno je da ciljnu grupu koju targetiramo zadovoljimo informacijama i podstaknemo da se ukljuci u diskusiju-ostavi neki komentar(kompliment,primedbu..)Svaka reakcija na tekst je dobrodosla...Tako blog raste,a mi se usavrsavamo.
prohodnost
Ako smem da dodam dobar blog ne treba da odgovori samo na trenutno aktuelnu temu, već treba da odgovori na trenutno aktuelnu temu na način da i u budućnosti bude aktuelna. Recimo jedan poziv na očuvanje prirode može svakako da bude i dobar poziv da se kupuju LED plafonjere kao vid uštede energije i samim tim smanjenjem uticaja na globalno zagrevanje.
Mikidr
Članak ma koliko je dobar i dobro optimizovan, prepun brend fraza, odlicnih slika, odlican tekst itd, ako nije postavljen na pravom mestu sve je uzalud.
angelina
Dobar naslov i uvod i vec ste odradili pola posla, neke zanimljive slicice, odrzati paznju nadalje - sto ako je tema zanimljiva nije mnogo tesko... A citaoci ko citaoci, ima ih raznih...:)
malena
Odličan tekst, svaka čast. Mislim da ništa nije zaboravljeno. Po mom skromnom mišljenju, prilikom pisanja bloga, jedna od najvažnijih stvari je originalnost. Da, danas je vrlo teško biti originalan, ali mislim da se treba potruditi da izgradite svoj stil i da ga se držite. Ima mnogo blogera koji čak i stil pisanja pokušavaju da kopiraju, pa to najčešće izgleda jadno, jer nikada ne bude onako kako to radi onaj koga kopiraju.
kenny
sve navedeno kada se sabere, dobije se odgovor na zlatno milionsko pitanje - dobar blog!
instamami
Odličan tekst.. Ali vidim da se vode opasne problematike oko linkova i to srećem sve češće, evo jednog odličnog teksta koji može da pomogne u rešavanju dilema.
pandakaterina
Da, slažem se da ima previše sadržaja i da je verovatnoća da blog bude zatrpan istim tim sadržajem velika, ali isto tako stojim iza toga da ako se poseduje velika doza kreativnosti u sklopu sa dobrom idejom i još promocija na društvenoj mreži, mislim da je to dobitna kombinacija i recept za uspeh.. Takođe, jako koristan tekst, pozdrav!
discovery
@mikidr .. da. to mnogi zele i misle da imaju kada kreiraju tekstove . ali pravih recepata je jako malo
mikidr
Treba da sadrzi nesto novo, nesto sto ga razlikuje od drugih, koji se ne vrednuje sa brojem klikova jer klikove samo masina razume, nematerijalni pokretac koji motivise ljude da ponovo dodju na tu stranicu.
masinka
poucan tekst ... narocito za one koji zele da se bave tim poslom
ostoja ne nosim klavir
dobar clanak treba da ima publiku koju moze da zainteresuje . sta god to znacilo :)
bolje lob nego grob
treba da ima foru :) i to je veoma i sasvim posasvim dovoljno.
hobit
kako god ali tesko je napraviti dobitnu matematiku za blog jer ako pisete o iole poznatim temama toga vec nebrojeno na internetu :( ili da pokusam drugacije: kolicina sadrzaja koji se pojavljuje je proto znacajnu vecinu sadrzaja u startu gurnula u zaborav. da biste bili u nezaboravnom dleu treba vam mnogo toga a ponekad i sportske srece.
bora
tekst je ok .. ali nedostaje jedna bitna stavka . a to je da sam tekst mora biti bolji ili najmanje u rangu najboljih tekstova .. surovo ali istinito
Dodajte komentar