Velike promene u Gugl analitici mogu poremetiti vaš biznis: Zbog čega je bitno da već danas krenete sa pripremama?
Google Analitika je već godinama od velikog značaja za dobro pozicioniranje veb lokacija na pretraživačima i smatra se neophodnom za postizanje isplative vidljivosti.
Pošto se često koristi u mnogim veb operacijama, u današnje doba modernog biznisa, ne čudi što su najavljene promene uzdrmale marketinški svet.
Višestruki benefiti ovog alata i njegova rasprostranjenost u mehanizmu unapređivanja poslovanja čine informaciju da on prestaje da funkcioniše 1. jula 2023. godine podatkom koji će pokrenuti mnoga pitanja.
Migraciju na GA4 ne treba odlagati iz nekoliko razloga, ali je sigurno jedan od najznačijnijih nedovođenje svog poslovanja u rizik gubljenjem istorijskih podataka. Kompletna migracija svakako predstavlja izazov, pa se potrudite da joj pristupite na vreme.
Šta je GA4?
Google Analitika je alat koji je neophodan za dopiranje do ciljne grupe važne za vaše poslovanje, putem praćenja performansi sajta, praćenjem učinka marketinških napora i kombinovanjem dobijenih podataka u cilju proširenja posla.
Pošto je sve navedeno vrlo značajno za uspeh svakog modernog biznisa, očekivana je evolucija platforme koja sve to omogućava na jedan viši nivo. Uvođenjem GA4, Google je ispunio mnoga očekivanja i pronašao reešenja za dosadašnje probleme.
Dosadašnja Univerzalna analitika ustupa mesto sledećoj generaciji i bilo bi dobro da se upoznate sa svim prednostima i eventualnim manama onoga što GA4 nudi, kako vaše poslovanje ne bi trpelo i konkurencija otišla korak ispred vas.
Zašto je važno da pređete na GA4 što pre?
Pošto znamo konkretan datum koji će doneti promene i prestanak funkcionisanja Google analitike kakvu je znamo do sada, bitno je da što pre počnemo da se bavimo procesom migracije.
Ne zaboravite da se radi o prelasku na potpuno drugačijii alat, te da je opcija prenosa istorijskih podataka nepostojeća. Ako vam je potreban kompletan GA4 setup za E-commerce sajtove, vreme može da bude ključan faktor jer jednostavno ima puno stvari na koje treba obratiti pažnju.
Imajte u vidu da migracija ne može da se sprovede prostim pritiskom na dugme i da je stručan kadar važan za sigurnost celog procesa. Four Dots data tracking & analytics tim vam nudi priliku da, od početka do kraja, razumemo svaki korak koji vodi do postizanja željenog toka migracije.
Razlike između Univerzalne analitike i GA4
Pre svega, GA4 analitika predstavlja značajno fleksibilniji metod sakupljanja i praćenja relevantnih podataka, koristi drugačije metričke i analitičke sisteme i pokreće je daleko sofisticiranija veštačka inteligencija.
Najuočljivija razlika je u tome što GA4 vrši merenja na osnovu događaja, dok UA prikuplja podatke na osnovu prikaza sesija i stranica. U cilju bolje zaštite privatnosti podataka, GA4 se neće oslanjati na kolačiće i IP anonimizacija više neće moći da se isključi.
Proces izveštavanja će biti daleko manje ograničen jer nova verzija analitike vrši kontinurirano cross-platform i cross-device izveštavanje. Treba istaći i da je integracija BigQuery dostupna besplatno, ali da je, ako želite da koristite više od jednog prikaza izveštavanja, neophodno da pređete na komercijalni GA 360.
Šta treba imati u vidu?
Blagovremeni prelazak na GA4, osim što će vam doneti sigurno pohranjene istorijske podatke, daće vam i priliku da se naviknete na sve novine na platformi. Osim toga, liste čekanja i vreme implementacije će biti duže kako se 1. jul bude približavao.
Trenutni podaci, prikupljani putem Univerzalne analitike, biće dostupni samo do kraja ove godine, što predstavlja dodatnu motivaciju i poziv na akciju. Imajte u vidu da UA i GA4 funkcionišu drugačije, tako da vaš istorijat ciljeva, detalja i izveštaja neće biti vidljiv u obliku na koji ste navikli.
Recimo, nov događaj koji dodate u GA4, neće imati odgovarajuć događaj u UA. Ako smatrate da vam je potrebna naprednija obrada podataka, možete da se odlučite za povezivanje UA podataka sa Google BigQuery kao skupom podataka.
Migracija na GA4 je potez koji ne bi trebalo da odlažemo iz više razloga, pre svega zbog održanja i unapređenja našeg poslovanja. Tokom procesa implementacije ćemo morati da naučimo dosta novih stvari, što opet ističe važnost vremenskog faktora.
Ipak, prelazak na novu platformu ne mora da bude stresan ukoliko se informišemo na vreme, izaberemo dobar tim i priuštimo sebi mirnu migraciju u svet uspešnijeg poslovanja.
Slika:
https://pixabay.com/photos/electronics-mobile-phone-screen-1868708/
komentara (0)