Zašto su dugački sadržaji (long-form content) dominantniji u SERP-u?

Zašto su dugački sadržaji (long-form content) dominantniji u SERP-u?

 

Šta spada u dugački sadržaj?


Prvo malo teorije: Kada se smatra da je neki sadržaj dugačak?

Možda na prvi pogled izgleda očigledno, ali postoje različite definicije. Neki smatraju da su i tekstovi od 700 reči dugački, dok drugi smatraju da oni moraju biti duži od 1800 reči. Sledeća definicija ukida nedoumice oko ovog termina: Sadržaj je dugačak kada je za njegovu konzumaciju (čitanje, gledanje, slušanje) potrebno natprosečno dugo vreme.  

Iako o dugačkoj formi sadržaja obično pričamo kada se radi o tekstovima, može se odnositi i na podkaste, audio i video sadržaje. Vlada mišljenje da su dugački sadržaji dosadni, troše previše vremena, da ih posetioci izbegavaju i traže sadržaje koji su kraći, vizuelno privlačniji i “bombastiji”. Samim tim dugački sadržaji su nepotrebni.


Ali da li je baš tako?


Smatramo da ne treba zanemarivati vrednost dugog sadržaja jer on može biti korisan za sajt ili brend na više načina:
 

  • Privlači posetioce i saobraćaj ka sajtu
  • Gradi autoritet i kredibilitet sajta
  • Daje vrednost sajtu
  • Generiše povratne linkove i svest o brendu

 

U sledećem tekstu malo dublje analiziramo dugačke sadržaje i odgovaramo na pitanje zašto su korisni.


Prednosti dugačkog sadržaja


1. Google lako pronalazi, indeksira i razume dugačke sadržaje


Google i drugi pretraživači odlično razumeju dugačke sadržaje. Kraći ali složeniji sadržaji kao što su tabele, vizuelizacije podataka ili interaktivni infografici, koji sadrže dosta slika, velike datoteke, Java skripte, itd., izgledaju prelepo, ali Google i ostali pretraživači imaju problem da ih dobro razumeju. Oni će ih svakako popisati i indeksirati, ali ne mogu da ih tumače kao što to može čovek.

Na kraju to utiče i na rangiranje interaktivnog ili vizuelnog sadržaja u organskoj pretrazi. Ako Google ne može da razume kontekst sadržaja, mnogo je teže (mada ne i nemoguće) da on dostigne svoj puni potencijal.

Za razliku od njih, dugački sadržaji su daleko lakši za razumevanje i imaju veći potrencijal i vrednost gledano iz perspektive organske pretrage (SERP) i možda tu leži odgovor na pitanje zašto su dugački sadržaji dominantni i.


2. Dugački sadržaji generišu veći saobraćaj i imaju mogućnost ciljanja većeg broja ključnih reči i fraza


Dugački sadržaji omogućavaju ciljanje večeg broja ključnih reči i tema, a to (opet) znači da je njihov potencijal za rangiranje visoko u organskoj pretrazi, velik.

SEO (Search engine optimization) nije više tako jednostavan, ne mogu se ključne reči samo stavljati u sadržaj i očekivati dobar rezultat u SERP-u. Potrebno je uložiti malo više truda u istraživanje ključnih reči i njihovo inkorporiranje u tekstove na što prirodniji način.

Za razliku od kraćih sadržaja, dugački sadržaji mogu da ciljaju više ključnih reči, povećavajući na taj način potencijal za dobro rangiranje i privlačenje posetilaca (što je naravno i cilj dobrog SEO).

Dugački tekstovi dopuštaju kreiranje više naslova i podnaslova kao i sekcija u tekstu. Na taj način mogu se u istom tekstu pokrivati više tema i ciljati više ključnih reči i fraza. A to Google itekako voli, ceni i nagrađuje.


3. Privlačenje linkova


Prednost dobrog rangiranja nekog sadržaja je da privlači linkove sa drugih sajtova.

To je zato što pisci, blogeri, novinari traže pouzdane i kvalitetne izvore informacija za svoje tekstove. Dugački sadržaji su zahvalni za linkovanje i služe kao reference za navedene autore.

Dugačka forma dozvoljava postavljanje mnoštva informacija, podataka, teorijskih postavki, statistika, koje kratki tekstovi izbegavaju kako ne bi opterećivali svoje posetioce. Ako je vaš sadržaj bogat podacima i relavantnim činjenicama, velike su šanse da ga izaberu i postave link prema njemu.

Na taj način određeni sadržaj postaje vidljiv široj publici, a generisani linkovi još više pomožu u organskom rangiranju – jer su linkovi i dalje važan deo SEO.


4. Dugački sadržaji se lakše obnavljaju i ažuriraju


Ako je tema duge forme interesantna i aktuelna, može da se obnavlja i dopunjuje iznova i iznova. To nije uvek tako lako kada se radi o drugim formama sadržaja (na primer kod videa, da bi se neki podatak ažurirao i postavile nove informacije, potrebno je snimiti novi video spot što može biti skupo).


Kreiranje dugačkog sadržaja

 

Stvaranje dugačkog sadržaja nije nimalo lako. Ne možete samo sesti za računar i krenuti da pišete o nečemu. Veliki broj reči sam po sebi nije dovoljan. Ne pišete roman ili scenario za film.

Dugačak tekst bi trebao da duže vreme drži pažnju čitaoca.

Pre nego što uopšte krenete u kreiranje dugačkog sadržaja potrebno je da znate odgovore na neka pitanja:
 

  • O čemu želite da pričate?
  • O kojoj temi imate kredibilitet da pišete?
  • Koje su teme o kojima možete verodostojno da govorite, koje dobro poznajete i o kojima znate više od drugih?
  • Koje teme zanimaju vaše posetioce? Stavite se u njihovu kožu i pitajte se šta oni očekuju da pročitaju kada posete vaš sajt.
  • Koji su njihovi problemi i kako vi možete da im pomognete da ih reše?
  • Na koji će način dugačak sadržaj koristiti vašem brendu?


Ako uspešno odgovorite na većinu ovih pitanja onda možda imate i čarobnu formulu kako pobediti divove u SERP-u, odnosno sajtove vaše konkurencije.

 

Šta obraditi u dugačkom sadržaju?


Razmislite o temama o kojima vaša publika želi da čita i da se edukuje.

Zapitajte se da li vaša publika želi da čita vaš dugačak članak ili da gleda dugačak video. Nije svako raspoložen za to, ponekad kratko efektno video ili “nabudženi” promotivni tekst može bolje da promoviše vašu uslugu ili proizvod.

Dugački sadržaji nisu uvek pravi formati za realizaciju neke ideje.


Po čemu želite da budete poznati?


Ne udaljavajte se previše od vašeg brenda.

Ne treba pisati o nečemu što je veoma daleko od teme vašeg sajta i vašeg brenda. Uložili ste veliki trud da kreirate dugačak sadržaj i koji vaša publika traži i rado čita, ali da li će vama da bude korisan?

Ako imate agenciju za selidbe, da li vredi pisati dugačke putopise o putovanjima u Aziji ili Južnoj Americi?


Istražite već postojeće rangiranje u Google pretrazi


Kada odlučite o čemu ćete pisati, naredni korak je da pogledate šta Google prikazuje u organskoj pretrazi.

Google je veoma dobar u razumevanju šta posetioci traže i rangiraće sajtove tako da ispuni njihova očekivanja (posebno na prvoj stranici).

U svojim rezultatima Google prikazuje mešavinu raznih formi -kratkog sadržaja, dugog sadržaja, e-trgovine, video zapisa, istraživačkih i naučnih radova, itd. Zapitajte se da li će se vaš sadržaj uklopiti u već postojeće rezultate.

On treba da sadrži nešto novo i inovativno, da ima kvalitet koji će omogućuti da se nosi sa već postojećim sajtovima.


Procenite svoje resurse


Imate želju da na vašem sajtu postavite ovu vrstu sadržaja, ali da li možete da ga zaista osmislite i proizvedete? Da li vi ili neko u vašem timu može da kreira kvalitetan dugačak sadržaj?

Na ovom pitanju pada dosta web dizajnera i copywritera. Važno je da budete iskreni o tome šta ste vi i vaš tim sposobni da uradite.

Ako osećate da ne možete, onda bolje nemojte ni da pokušavate. Loš sadržaj neće generisati ništa. Vrlo često je bolje da angažujete nekog specijalistu, freelansera sa strane koji ima iskustva i znanje u kreiranju dugačkih sadržaja.


Na kraju...


Vrednost dugačkog sadržaja je jasna, on može dodati vrednost vašem sajtu i brendu na više načina, iako možda na prvi pogled nisu tako očigledni. Kreiranje dugačkog sadržaji traži vreme, znanje i posvećenost.

Kao i uvek, najvažnija je ideja ali i način kreiranja i korišćenja dugog sadržaja. Odgovor na pitanje zašto su dugački sadržaji dominantni u SERP-u možda leži i u činjenici da kraći tekstovi ne uspevaju da daju odgovore koje posetilac očekuje. 

Nadamo se da vam je ovaj naš dugačak sadržaj pomogao u njegovom razumevanju.

 

 

Kako ste ocenili ovaj tekst?

0 ★

0 recenzija

komentara (2)

  • Lana
    Lana

    Mislim da mnogo toga zavisi i od teme...ako je neki strucan tekst onda je dobro da je sto duzi, da pruzi sto vise znanja, takodje ako je neki zabavni sadrzaj, dok recimo za neke tekstove prodajnog karaktera mislim da nije mnogo vazno da bude preko 1000 reci, jer ljudi obicno nemaju dovoljno strpljenja da citaju do kraja...

  • Milena
    Milena

    Sjajan tekst! Uživala sam. Volim dugačke tekstove jer iz njih mogu najviše da naučim, dobijem najviše informacija, i nekako je najpitkije i najrazumljivije napisano. Ima prostora da se čovek malo "raspiše" ali i sve potanko objasni, tako da nema nedoumica. A takvi tekstovi su uvek na ceni.

Dodajte komentar