Zašto svi oglasi na Facebook-u tako liče jedan drugom?
Činjenice o Facebook-u
Facebook je danas jedna od najpopularnijih platformi za reklamiranje. Brojka od 2,5 milijardi korisnika je neverovatna i praktično ceo svet može da "zaviri" u Vaš izlog, a upravo tako i treba shvatiti profil na društvenoj mreži - kao izlog, jer vremena kada prodavac sedi u radnji i čeka kupca da dođe su odavno prošla.
Od oglasa do oglasa
Prvi štampani oglas se pojavio ubrzo posle pronalaska Gutenbergove štamparske mašine 1445.godine, a od tada pa do pametnih telefona i Facebook oglasa je prošao dug put.
U ovom tekstu dajemo jedan pogled na plaćene oglase na Facebook-u. Ukazaću na neke činjenice i pokušati da rasvetlim zašto svi oglasi liče jedan drugom. Za početak da se podsetimo:
Šta je Facebook oglas?
Facebook oglas je plaćeni oglas, tj. reklama koja se prikazuje korisnicima Facebook-a i promoviše različite stvari - web sajtove, proizvode, usluge, kulturne događaje, lokalne preduzetničke radnje…A evo malo i statistike, dosadne, ali neizostavne:
Facebook oglas sa Vašom ponudom je dostupan posetiocima non-stop, dakle u svako doba dana i noći će potencijalni kupci moći da vide oglas, informišu se, rezervišu ili kupe proizvod, bilo da je podne ili 3h ujutru.
Facebook daje mogućnost da targerate osobe koje mogu potencijalno da budu zainteresovane za vaš biznis (ako radite izlivanje noktiju, nećete targetirati mušku populaciju, ako držite časove plesa fokus će biti na mlađoj populaciji itd).
Analitika će takođe mnogo da vam pomogne jer dobijate tačan pregled stanja na sve parametre koje ste uneli u kreiranju oglasa:
- Kada sta imali najveći odziv
- Koliko je ljudi pristupilo
- Da li je pristup telefonom ili preko desk-top računara?
E sad ono glavno, da li je upravo to sve što nudi Facebook ušuškalo ljude koji se bave marketingom?
Da li je upravo ta dostupna informacija, dostupna analitika, lako dolaženje do ciljne grupe uspavalo marketinške stručnjake, dovelo do pada inovativnosti, kreativnosti? Zašto nam se čini da smo oglase već nege videli ili smo postali prezasićeni reklamožderi? Jedan deo marketinških stručnjaka će vam reći da Facebook oglasi lične zato što se ne može izmisliti topla voda. Ima istine ali ima i oportunizma.
Ima svega pomalo od navedenog čini mi se…
Klasika je uvek u modi ili kada vam ponestane ideja
pogledajte šta rade veliki igrači
Kako do kreativnosti u Facebook oglasima?
Pravo pitanje je da li smo kao potrošačko društvo postali prezasićeni svega? Moram da priznam da od kako je počela cela ova klackalica sa epidemijom veliki broj oglasa je na istu foru:
korona je tu,
ali mi smo uz vas ...
u reklamama su ljudi sa maskama, podsećanja na epidemiološke mere...
Da li mora baš tako?
Slična forma je kad su novogodišnji praznici u pitanju:
- Deda Mraz proverava pismo, a na listi želja je upravo reklamirani proizvod ili kada za Uskrs u svim oglasima imamo zeku...
Naravno da svaki oglas mora da ima i očekivanu strukturu i to je nešto što je svim oglasima zajednička crta, a to su dakle:
- Fotografija
- Naslov
- Tekst
- Poziv na akciju
Kako do pobedničkog Facebook oglasa?
Pokušaću da ukažem kako da kreirate pobedničke oglase na FB koji će vam doneti klikove i to po niskoj ceni po kliku. Ova je moja mala lista omiljenih trikova za dizajn Facebook oglasa koji ih izdvajaju od konkurentskih:
- Kontrast! Plasirajte oglase sa jakim kontrasima boja. Neka vaši oglasi budu šareni jer im to povećava šansu da provuku pažnju
- Raznolikost! Napravite oglase koji su u suprotnosti sa feedom vesti
- Fokusirajte srž ili glavnu poruku na sliku oglasa, tako da se pored slike može jasno pročitati i vaša poruka odnosno ponuda u oglasu
- Slika i slika. Bilo da je klasična sa modernim trendovima, obična ili realna fotografija, ili sa futurističkim motivima, obavezno koristite odgovarajuću veličinu slike (npr: 1200 k 628 piksela). Razlog? Responsivnost ili potreba da vaši oglasi izgledaju dobro na svakom ekranu. Pored formata ima još jedan sitni detalj. Neka se vaše slike razlikuju i ističu. Sitnica za vašeg dizajnera.
- Ciljajte na emocije korisnika i uspećete
- Targetirajte vaše potencijalne korisnike
- Eksperimentišite! Ne zanosite su da su vaše ideje i pogledi naj naj. Probajte vipše varijanti oglasa i israitte njihove domete i reakcije.
- Finiš delo krasi, neka to u vašem oglasu bude logičan poziv na akciju.
Primer Facebook oglasa sa jasnim dizajnim i konceptom:
Kako biti drugačiji na Facebook-u?
Da li je ponestalo ideja? Da li mi kao konzumenti reklama nemamo više kritički osvrt na sadržaj? Naravno ima i jednog i drugog, ali je i realnost da svi češće idemo na sigurnu kartu, pa se više oslanjamo na Google i prepisivanje od konkurencije, što automatski dovodi do manjka inventivnosti. Svi automobili liče jedan na drugi, sve teže raspoznamo brend, pa kako onda da se kriza maštovitosti ne odrazi i na Facebook oglase. Sve je lepo upakovano, ali manje - više slično.
Šta bismo mogli da promenimo?
- Izdvojiti ono što nas razlikuje u prvi plan
- Razgovor sa onim ljudima koji su u istraživanju naveli da bi želeli izmene u vašem radu (proizvodima, uslugama)
- Naučite da volite razlike, a ne da vas plaše
Kada realizujete oglas, prodate proizvod ili izvršite uslugu koju nudite, neka sledeći korak bude "ulazak u domove mušterija" tako što ćete im npr. pokloniti neki promotivni proizvod (upaljač, hemijsku olovku, fleš, privezak i sl.)
Pravilo je da ćete tim malim gestom ostaviti utisak i dobiti lojalnog kupca.
I za kraj
Zapamtite, neka vaš oglas bude kratak i do bola razumljiv. Cilj oglasa nije uvek prodaja. Radi se o privlačenju korisnika da klikne na oglas da bi otkrio više. Pokušajte da budete dopadljivi i jasno objasnite korisnicima zašto bi trebalo da kliknu. Kao što sam već ukazala sitni pojkloni, benefiti poput popusta i besplatnih usluga su već dokazano uspešne tehnik.
Ne zaboravite: jeste činjenica da je dobar oglas onaj koji donosi profit, ali najbolje prolaze oni oglasi koji prenose emociju. Ako vas reklama nasmeje, rastuži, probudi sećanje na neki događaj pola posla je odrađeno, doprli ste do korisnika!
Koje ste vi oglase zapamtili ili izdvojili kao drugačije? Ostavite nam u komentarima vaše utiske!
Autor: Anđelka Pavlović
Slike: pexels.com
Mimi
Od kad se pojavio reels bas i ne lice svi jedni na druge. U svakom slucaju se treba potruditi napraviti dobru sliku ili video koji ce privuci paznju na duze od sekunde.
belinda
dizajner treba da zavrsi i kurs psihologije ali zaista. jer ne pravi oglase za sebe vec za druge i kad to skapira ve je lakse :)
čuka
fora za milion juana.video je in i najefikasniji i za FB reklame. ima caka. preko video treba da se postavi citljiv tekst jer se oglasi cesto gledjau na bucnim mestima pa je nemoguce cuti i ton.toliko od mene for vas.
testerica
bonsek potpisujem sve što si napisaa. uz aneks da fb još uvek kalkuliše šta će nam dopustiti da korisitmo iz njegove baze podataka i po kojoj ceni.
bonsek
opet isto koliko puta moram reći. marketing je jedan a FB marketing je isto to samo malo drugačije odnosno prilagođeno Facebook platformi i njegovim alatima i mogućnostima. naravno, ako znate da FB ima više milijardi korisnika i da postoji način da se obratite skoro pa samo onima koji vas interesuju kao potencijalni klijenti onda vam se smeše brci. još kad naučite kako da pametno koristite resurse Facebook-a igri nikad kraja. a ta pravila su slična kao i kod oglašavanja na drugim Internet platformama - tekst, slike, video, animacije, dobre priče. isto to samo malo drugačije. da se naučiti za pristojno vreme.
politanka
vau za vredne đake ova diskusija može biti ekstra udžbenik za FM marekting! ako se potrude da skapiraju i ako ne prijave policiji :)
ruzmarin
glavna slika teksta je mrak koliko je dobra! da tekst pise o duni vetre kraj neretve bio bi hit samo zbog slike. eto jos jednog dokaza koliko je dobra fotka mocna.
Rumenka
Samo vas slušam i pitam se dokle ćete? Češ-češ po glavi... A svega toga ne bi bilo, da je Pera otišao pravo u policiju!
Srecko
Copy and paste, to je postalo normalno.Malo je originalnih oglasa kao i drugih sadrzaja, koriste se iste matrice samo prilagodjene odredjenom brendu ili vlasniku.
Bobi
FB oglasi su kao dvosmerni saobraćaj na ibarskoj. Nije dovoljno da gledate samo napred. Morate da gledate u retrovizor ali i u traku sa suprotnim smerom. Tj. Nije baš tako simple kao što neki marketari to doživljavaju. Postoji li recept za unikatnost FB oglasa, ili da ne liče svi oglasi jedan na drugi? Da naravno. Samo potražite one koji to znaju.
Sarmia
Tekst 4 komentari 5. Za moju stranu ponekad pravim oglase na FB i znam da to nije idealno ali ima efekta. Vredi investirati ko može u markerinšku agenciju koja ima iskustva na FB i sve više Instagramu.
Damelo
Fino fino prija mi ova priča i znam da svako ko je napravio uspešan oglas makar u sebi se pobednički smeši. Jer kada vas pozove potencijalni klijent i kaže da je video reklamu na FB onda znate da ste na pravom putu i da treba da povećate platu vašem dizajneri i kreatoru FB oglasa.
Samo vas posmatram
Povuci pa potegni treba reći nedostaju ideje. A ideje prave još uvek ljudi. Nađi malo vremena za skrivena mesta... da sa nekog bresta na nas pada senka.. Nedostaje mašte jer kad mnogo date po gasu ne vidite šta se događa oko vas.
Čobanin
Bravo Bojane.. U sridu ga gađaš. Al za ljubav treba imat dušu a za FB oglase šmeka.
Bojan ovca
Kako oglasi za FB da ne liče? Originalne slike, više suptilnosti da ne kažem erotike umesto sve što znaš i imaš na uvid svima. Mora malo misterije i nepoznatog da golica pažnju.
Fočo
AV!! Čoveče pozno sam ti napredni stil gde si flamingosu brigado? Otkud ovde? Jesi u SRBIJI? U stvari znam da nisi ali dobro je što te malko tuče nostalgija. Tek kad se izdaljiš vidiš kakav marketing ima bivši donosač gajbi za naj sarajevskog pravnika. To je mrak marketing. Morbidno zvuči ali svi marketari koji hoće uspeh po svaku cenu na FB TREBA DA GA PAŽLJIVO IZUČAVAJU.
Čedo Čupić
I moj glas za AV.. Pored Sveprisutnosti od AV se može uzeti i moment praćenja uspešnosti kampanja. On prati popularnosti kroz ankete a marketari treba da više prate uspešnost kampanja što najčešće rade površno. A odgovor zašto FB kampanje sve više liče jedna na drugu leži pored ostalog u činjenici da se marketari dizajneri zasite i ušeme pa linijom manjeg otpora ne eksperimentišu previše.
Tor ukrali mi čekoć
Bravo majstori! Ne znam šta vas je aktiviralo baš ovde ali neka je. Vas ni super kompjuteri ne mogu dešifrovati ali koj uči ovaj FB marketing više informacija može da skonta iz komentara, da uklaviri pa da pravi koncerte posle.
Tako je
@Neobaveštena I vikendom i noćom bez spavanja. Stižeš do 2033 pozdrav od Voje koštunjave građe
Neobaveštena
:( ponekad tj. sada mi krivo što neke likove iz komentara ne prepoznajem ali naučiću još sam mlada i još ako radim i VIKENDOM stiiiižeeeeeem vas :)
Rasta osto brz prokoloce
AV care ti si vrh tebra. Priča se da si ti 20 god preko grane. mLogo je ti si još nedostižan a da se ima šta naučiti ima. Ponajpre Sveprisutnost samo je to malo skupo na FB.
AV bebi Tito
Naučiste li štogod od mene? Nešto napredno, novo, ako treba i RADIKALNO?
Samuraj
Bioskop thanks to sam i mislio simpa mi ta reč MRSE
Bioskop
Samuraju ako ne provociraš Mrse znači da ne komplikuju previše. Kako rekoše u tekstu pobednička taktika je u jednostavnosti a to je u stvari i najteže.
Sedam samuraja iz Japana
Bioskop šta ti znači ovo mrse?
Bioskop
Cica Maco bingo! Ne mogu da objasnim ovim mojim FB stručnjacima da ne mrse previše i da ponekad kradu od onijeh koje preziru iz nekih drugih motiva npr. političkih.
A ja?
Hmmmm moj glas za Bg zoo i obuku dizajnera :) i predlog za FB Ads dobra priča. Malo intrigantna koja iritira i jednostavno toliko nervira da se klikne na oglas. Tabloidi su usavršili ovu tehniku. Ima čak štošta da se nauči od njih. Poz od Cica Mace sa Brda
Jastreb
Svadjalice :) Aaaaaaaa nasmeja me za sve sve pare sa tim paunom i paunicom. I što je fora ne da ima smisla nego mrak. Alal ti pero :) :) :)
Svadjalica
Bum bum i eto lajka. Fora, prvi utisak je ključan. Prva reakcija posetioca je najvažnija za uspeh oglasa. A kako privući pažnju je umetnost zanata. Ili praksa u Bg zoo. Posmatrate kako paun privlači pažnju paunice i sve će vam biti jasno. Obavezno povedite dizajnera zbog boja i kontrasta.
Borota
E nasmeja me gde se seti Clark Gebl taj je bio faca pre 100 god odlična fora sa retro motivima na oglasima za fb
Clark Gebl mladji
Na čuburi bi rekli gađaj gi u živac i nema promašaja. osetiće :)
Ema
Mi smo potrosacko drustvo i reklame nas bombarduju sa svih strana, a u moru reklama je tesko izdvojiti neku, pogotovo sto mahom samo skrolujemo po Facebooku i retko kada zaista procitamo ono sto je napisano, osim ako je to nesto sto nam izaziva emociju kao sto ste rekli. Mene npr zainteresuje neki zanimljiv sadrzaj, poput nekih istorijskih desavanja, ili recimo arhitektura, dizajn, zanimljivosti iz geografije...
Dodajte komentar