Kako se pravi brend fraza?

Kako se pravi brend fraza?

 

Da preskočimo formalnosti. Postavimo pravo pitanje i pokušajmo da damo i pravo odgovor.


Šta je brend fraza? Ili, kako da me lako pronađu na tom Internetu?

Pa baš tako. Brend fraza je kombinacije jedne ili više reči koja kada se koristi u upitu u rezultatima pretrage favorizuje sajtove koji su manje ili više povezani sa brend frazom.
Dakle, sve one fraze ili kombinacije reči koje u SERP-u favorizuju vaše stranice. Dobro ste pročitali - može biti više brend fraza a ne samo jedna koja najčešće predstavlja unikatni naziv firme ili sajta. 

I još nešto. Sve veći broj korisnika Interneta koristi Google kao osnovni servis za pretragu odnosno njegove rezultate pretrage kao najvažnije. 

A kao što znate Google pretraga se čita odozgo na dole. Oni sajtovi u rezultatima pretrage koji su na prvom mestu ili prvim mestima beru kajmak i privlače pažnju posetilaca. 
Da vidimo kako to funkcioniše u praksi, ili kako da pronađu moj sajt na Internetu preko određene brend fraze.


Dobar primer brend fraze iz prakse

Ruski prečišćivač za vazduh se iznenada pojavio i nametnuo kao fraza ili ključna reč koja je dominantna u rezultatima pretrage.
Broj jedan u SERP (Search Engine Result Page) pretragama i pun marketinški pogodak tima koji ga je osmislio i plasirao na tržište. 


Brend fraza istraživanje
 

Možemo samo da razmišljamo da li su to namerno uradili ili je to samo bila jedna od slučajno ubačenih fraza koja se za kratko vreme prodorno vinula u vrh rezultata pretraga.

Ako krenemo od predpostavke da su to namerno uradili, da li možda ima načina da uđemo u trag aktivnostima koje su rađene kako bi ova fraza za kratko vreme izdominirala na tržištu?

I ne samo to. Fraza koje nije bilo nigde postaje tema. Hit o kome se priča u fantastično izabranom trenutku.

Trenutku kada je srpski građanin počeo da shvata da problemi Pekinga i zagađenja mogu da snađu svakoga. Pa na žalost i njih.
U tom momentu otrežnjenja prosečni potrošač, kupac i posetilac sajtova počinje da traga.

Jer ko može bolje od njega da nađe ono što treba da nađe i da reši situaciju, osim naravno neočekivane sile koja se pojavljuje i rešava sve probleme?

Da preskočimo ono verovatno su uradili analizu konkurencije i konkuretnosti, tj. tržišta
To je danas azbuka koja se ne preskače. I naravno kada su uočili slab obim pretrage (Google trend) za svoj proizvod poreklom iz Rusije, ideje su došle prirodnim tokom, skoro pa same od sebe.


Od ideje za brend frazu do realizacije

Pretraga na Google daje odgovore na mnoga pitanja. 
Ako pametno pravimo upite i pratimo tragove možemo dobiti određene odgovore.
Upit ruski prečišćivač vazduha pa klik ili enter.


Brend fraze kako ih pronaći
 

I onda onaj fensi vau. Skoro pa cela stranica u rezultatima pretraga protkana stranicama sa različtiih sajtova u kojima su tekstovi o baš ovom prečišćivaču vazduha.

Pratimo izvore tekstova i pravimo beleške. Prodajna strana koja nas prosto mami da kupimo ovaj proizvod. Blogovi na prodajnom sajtu, landing page po meri i ukusu potrošača ali i mašina za pretragu.

Gostujući blogovi na relevantnim sajtovima prošarani sa obiljem komentara koji ukazuju da su pogodili trenutak, aktuelnost i zaintirgirali posetioce tih stranica da komentarišu. Tekstovi i članci koji beleže pristojne posete i odzive.

Idemo dalje. Pratimo linkove ka velikim portalima sa aktuelnim temama povezanih sa ovom frazom. Uočavamo ne mali broj komentara koji su više nego afirmativni za ovaj proizvod. I ne samo to. Kvalitetna diskusija, odgovori na mnoga pitanja. Ne ostaju nikakve veće nepoznanice za one koji se zagreju da požele da kupe proizvod.

SERP je pokazao još nešto veoma bitno. Odlično vođenje YouTube kanala koju je Google primetio i nagradio. Jer nije slučajno Google algoritam favorizovao relevantne video zapise na naš analizirani upit u rezultatima pretrage.

Pravi marketinški put od razvijanja tražnje do novčanika današnjeg Internet potrošača.


Ima toga još

Krenuli smo da pratimo predložene tragove (rezultate pretrage u SERP za definisanu frazu) koji su nas vodili ka nalozima za socijalne mreže. Odnosno profesionalno realizovane stranice na kojima se opet može dobiti obilje informacija o proizvodu, mnogo pitanja od kojih je svako poduprto primerenim odgovorom. I sa pitanjima posetilaca i konstruktivnim odgovorima. Tražimo slabe tačke ali ih je u ovom slučaju bilo jako teško naći.

Jer gde god da krenemo, bilo koju socijalnu mrežu da analiziramo: facebook, instagram, reddit, pinterest, vk, tumblr susrećemo se sa više nego profesionalno i pristupačno definisanim sadržajima koji odišu poverenjem. A to je veoma pohvalno za one koji rade digitalni marketing i za brend fraze.


Šta smo naučili o brend frazi i načinu njenog formiranja odnosno promocije na Internetu?

Prvi i neobično važan korak je osluškivanje tržišta. Naravno i pristojno poznavanje istog. Zatim slede pravovremene odluke o odabiru proizvoda.
I onda promocija. Internet marketing koji prati potrebe trenutka ali i potrebe tržišta na duže staze.

I još jedan dobar primer iz prakse. 

Fraza royal charter service serbia je brend fraza za sajt royalcharterservice.com. Ali, to nije bilo teško osmisliti niti realizovati. Teže pitanje je kako pronaći ostale brend fraze, odnosno ako ne postoje kako ih kreirati?

Odgovor oktriva i daje pono toga. Povezali smo glavne stranice na sajtu sa osnovnim uslugama koje se nude posetiocima sajta. Jedna od njih su privatni letovi. I tako se prosto nametne sledeća fraza koja se vešto može promovisati.

royalcharterservice privatni letovi je nova fraza koja se sastoji iz dva dela.

Prvi DEO je royalcharterservice a DRUGI deo fraze je konkretna usluga privatni letovi. Spajanjem prvog i drugo dela nastaje nova fraza, koja se lakom proverom u google pretrazi pojavljuje na prvom mestu u SERP-u, što znači da je to BREND fraza. Na ovaj način može da se kreira čitav set fraza koje su za ovaj sajt BREND fraza. Kombinacija naziva sajta i osnovnih usluga se pokazuje kao dobar put za kreiranje željenih brend fraza.

Iako ovaj put do BREND fraze deluje logišno i jednostavno to nije baš uočljivo kao što se čini. 

Veoma važan zaključaka za sve one koji vide potencijal u svojim proizvodima ili uslugama je sledeći:

Pored generčikih i visoko konkurentnih fraza moguće je kreirati tražnju i kritičan nivo posetilaca i na upite koji su pre rada na digitalnom marketingu bili skoro ili potpuno nevidljivi na Internetu.


Vrhunac rada na Internetu je SEO optimizacija, ili optimizacija sajta za pretraživače posebno Google. Sa akcentom na fokusirane fraze u skladu sa dobrom praksom i proverenim tehnikama. I naravno praćenje efekata rada na digitalnom marketingu za izabrane fraze poslovanja.

Izdiferencirala se dobitna formula koja pokazuje da dobro osmišljena ideja koja u temelju sadrži unikatnost i aktuelnost za fantastično krakto vreme može da učini brend fraze prepoznatljivijim ogromnom broju korisnika Interneta.

Ako čitate ovu rečenicu možda smo uspeli da vas zainteresujemo. Nestrpljivo čekamo da podelite vaše razmišljanja o ovom tekstu ili temi kroz komentare.

komentara (10)

  • angelina
    angelina

    Hvala na korisnim savetima!:)

  • Crvenkapica
    Crvenkapica

    Zanimljiva stvar mi je upravo pala na pamet. Kad razmišljam o brend frazama, retko kada razmišljam kao prosečan korisnik, što je velika greška. Rečenica: "Kombinacija naziva sajta i osnovnih usluga se pokazuje kao dobar put za kreiranje željenih brend fraza", upravo to i pokazuje. Jer mnogo je onih koji se sete da postoji neka tema firma koja radi upravo to što traže, ali se ne sete celog naziva. Sete se jedne ili dve reči, ali retko kada zapamte ceo naziv, naročito ako je naziv na engleskom jeziku, a oni su u školi učili francuski ili ruski, pa sa engleskim pomalo "šepaju". I onda krenu od toga što im je ostalo u sećanju, pa dopišu ono što opisuje proizvod koji traže. Kad se tako razmišlja, dobije se upravo to. Sjajan tekst! Tera na šire razmišljanje na ovu temu, što je veeeoma dobro. Hvala :)

  • trgovac digitalnim valutama
    trgovac digitalnim valutama

    Kako za sajt koji je tek pusten u produkciju bitcoinkupovinaprodaja.rs, formirati brend fraze?

  • obrni okreni
    obrni okreni

    pa se vrati ipak se mere samo rezultati a kako doci do njih nije nimalo lako. samo najbolji marketari pronalaze prave puteve i moje nesebicno hvala za jedno lepo i uspesno iskustvo u brendiranju

  • botanicka basta
    botanicka basta

    nije svaki marketing jednako uspesan. iz ovog primera treba uciti ako ste spremni da ucite i usvajate dobre prakse koje daju rezultate. ovaj posao zahteva neostrascenost i kreativnost a ovaj tekst pokazuje da markeitng niej ni malo jednostavan i da treba poznavati mnooooooogo toga, kako bi rekli na fejsu, pametno odabran odijum, odnosno populacija kojoj se obracate

  • iskusno
    iskusno

    pre bih rkela iskusno odabrana fraza koja je vremenom i kroz SEO rad postala brend fraza - prva u SERP. cinjenica je da mnogi na ovom podrucju dozivljaju ruse kao neke saveznike i logicno i njihove proizvode i to je pametno iskorisceno da se zabrendira fraza .. dokaz da se ipak marketingom bave oni koji koriste i mozak :)

  • ubi me neinformisanost
    ubi me neinformisanost

    @Neša .. brend fraza: ruski preciscivac vazduha About 87,600 results (0.37 seconds) pre pocetka rada na kreiranju ove fraze traznja u google je bila statisticka greska, odnosno nije je bilo .. a sada je tražnja realna .. ovo podneblje i ne malo građana u srbiji veoma voli ruse .. a dobrim delom i ono sto oni proizvode .. i to je marketinški iskorišćeno .. treba znati  da ne kupuju rusi od kineza s-400 vec obrnuto kinezi kupuju najsavremeniju tehnologiju od rusa .. a rusi su imali vestacki satelit kada mnogi u svetu nisu ni znali sta je to vestacki satelit :) i naravno, o svakom proizvodu i njegovoj konkurentnosti se danas da informisati i ljudi biraju ono sto im odgovara i tu bas patriotizam ne pomaze previse .. barem ne kod nas .. i ako pogledas njihov najnoviji film Sluga bice ti jasno da je loš stav o bilo kom narodu možda posledica površnosti i neinformisanosti ..

  • Neša
    Neša

    Ne znam da li je ovo dobar primer za brendiranje. Ko je zabrinut za zagađenje i namerava da nešto učini u vezi toga sigurno neće kucati "ruski prečišćivač". Svaka čast rusima, ali nisu baš omiljeni kada se radi o proizvodnji sofisticiranih tehnologija, a prečišćivači to jesu, pre bih kucao nemački prečišćivači i sl. (iako na kraju dobijemo kineski). Gradjenje brenda je veoma komplikovana stvar, dobar primer je ovaj tekst iz oblasti stolarije, gde je ime brenda veoma važno.

  • BogdanaM
    BogdanaM

    Stvarno mi je tekst držao pažnju do samog kraja, takođe imam stranicu koju planiram da plasiram pa ću iskoristiti sve što je rečeno ovde, nadam se da će uspeti..Inače, često pratim i čitam njihove članke, puno ima korisnih stvari i saveta :)

  • ivan d. dobrijevic
    ivan d. dobrijevic

    procitao sam ovaj tekst od pocetka do kraja i moram priznati da sam sve vreme bio zainteresovan. naravno cim sam video ove slike odmah sam otkucao bas to brend fraza - ruski preciscivac vazduha u google i stvarno je taj uredjaj bio prvi... i to ne samo prvi vec apsolutna dominacija na prvih 6-7 pozcija. dajte i meni neku preporuku da izaberem frazu imam sajt gde se bavim prodajom prirodnog zeolita klinoptilolita.. pozdrav. ivan

Dodajte komentar